Η μόδα ικανοποιεί την ανάγκη του ανθρώπου για αλλαγή, προσφέροντάς του καθημερινά καινούργια αγαθά, καινούργια ρούχα και άλλα είδη ένδυσης και καλλωπισμού. Κι ενώ όλοι θα επιθυμούσαν ένα νέο επάγγελμα σε κάποια δεδομένη στιγμή ή ένα καινούργιο σπίτι η αυτοκίνητο, στην εφαρμογή δεν θα ήταν τόσο εύκολη και ίσως μάλιστα να ήταν αδύνατη αυτή η αλλαγή.
«Να αλλάξει κάποιος το επάγγελμά του και από γιατρός να γίνει δικηγόρος, από ιερέας να γίνει δικαστικός, από υδραυλικός να γίνει ηλεκτρολόγος, είναι σχεδόν αδύνατο ή κι αν είναι δυνατόν απαιτεί πολλές φορές υπεράνθρωπες προσπάθειες. Η κάθε τέτοια αλλαγή, για ανανέωση και απόκτηση γνώσεων, απαιτεί χρόνο, κόπο, προσπάθεια και δαπάνη. Η αλλαγή της κατοικίας μας ή του αυτοκινήτου μας μπορεί να σημαίνει την αποταμίευση χρημάτων μιας ζωής. Η αλλαγή στη σύνθεση της οικογένειάς μας προϋποθέτει γέννηση, γάμο, διαζύγιο, θάνατο κ.λπ. Η αλλαγή στον τρόπο συμπεριφοράς και γενικά στον τρόπο ζωής μας απαιτεί αλλαγή κοσμοθεωρίας, κι αυτό μπορεί να χρειαστεί μία ζωή ολόκληρη» λέει ο Γιάννης Τσεκλένης.
Όλες οι παραπάνω αλλαγές παρ' ότι στοιχίζουν τόσο πολύ, ίσως περάσουν απαρατήρητες από τον περισσότερο κόσμο που βρίσκεται γύρω μας. Η αλλαγή όμως στην ενδυμασία μας είναι ο πλέον προσιτός και λειτουργικός τρόπος ανανέωσης.
Η αλλαγή στα ρούχα μας και γενικά στην εμφάνισή μας είναι αδύνατον να μη γίνει αντιληπτή και καταφανής και παράλληλα να μην προσελκύσει την προσοχή και το ενδιαφέρον των άλλων. Ένα καινούργιο κτένισμα, ένα φόρεμα, ένα πουλόβερ, μια νέα γραβάτα ή ένα καινούργιο φουλάρι στο λαιμό μας δεν θα περάσει απαρατήρητο. Η αλλαγή αυτή θα φανεί πάνω μας και θα σφραγίσει την εμφάνισή μας και την προσωπικότητά μας. Θα εντυπωσιάσει και θα επηρεάσει τους άλλους θετικά ή αρνητικά, θα επιφέρει επιτυχίες ή αποτυχίες, θα δημιουργήσει συμπάθειες ή αντιπάθειες, θα έλξει η θα απωθήσει. Αυτή η αλλαγή, που δε στοιχίζει παρά λίγη σκέψη, λίγο χρόνο, λίγα χρήματα, έναν περίπατο στα καταστήματα, προσφέρει με εύκολο, γρήγορο και φθηνό τρόπο και επιτυγχάνει το μεγαλύτερο πρακτικό αποτέλεσμα· την ψυχική μας ανανέωση και την ανάγκη μας για αλλαγή. « Αλλάζοντας η εποχή, μπαίνοντας ο χειμώνας θέλουμε να μυρίσουμε και να αισθανθούμε πάνω μας το μάλλινο ή μπαίνοντας το καλοκαίρι θέλουμε να φορέσουμε τα λουλουδάτα ρούχα, να αισθανθούμε τη δροσιά και τη φρεσκάδα του λινού και του βαμβακερού.
Η βιομηχανία της μόδας, παρακολουθώντας αυτές τις ανάγκες μας, προσφέρει με τη σειρά της τη φθηνή, εύκολη, γρήγορη, εντυπωσιακή, πρακτική και λειτουργική αλλαγή και μεις την ακολουθούμε με ηθελημένη υποταγή τις περισσότερες φορές».
Νέλη Λαγάκου, Η ενδυμασία διά μέσου των αιώνων,
εκδ. «Δωδώνη», Αθήνα – Ιωάννινα 1998
Δείτε επίσης: Η "γλώσσα" της μόδας
1 σχόλιο:
Απλά ήθελα να αναγνωρίσω πόσο απολαμβάνω αυτό το δείχνουν ως ένα podcast και πόσο μεγάλη είναι αυτό το επεισόδιο ήταν ιδιαίτερα. Ευχαριστώ!
Δημοσίευση σχολίου