Οι γονείς αναγκάζονται να «δωροδοκούν» τα εξαρτημένα από την τεχνολογία παιδιά τους για να καθίσουν να διαβάσουν
ΛΟΝΔΙΝΟ Oι μισοί γονείς αναγκάζονται να «δωροδοκούν» τα παιδιά τους για να διαβάσουν. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έρευνα του βρετανικού εκδοτικού οίκου Ρearson για την (όλο και πιο δύσκολη) σχέση των σημερινών παιδιών με το βιβλίο, σχολικό και μη.
Από την έρευνα, που έγινε σε δείγμα 1.100 ατόμων στη Βρετανία, προκύπτει ότι η εξάρτηση των σημερινών παιδιών από τη σύγχρονη τεχνολογία και τα θαυματουργά ηλεκτρονικά «γκάτζετ» τα έχει απομακρύνει από την ανάγνωση και γι΄ αυτό τον λόγο οι απελπισμένοι γονείς καταφεύγουν σε «αθέμιτες» μεθόδους, όπως η δωροδοκία με γλυκά ή η άδεια να δουν περισσότερη ώρα τηλεόραση για να τα πείσουν να ανοίξουν ένα βιβλίο. Τα ένα τρίτο των γονέων (32,4%) παραδέχεται λοιπόν ότι επιτρέπει στα παιδιά να δουν τηλεόραση ή να χρησιμοποιήσουν το κομπιούτερ μόνο αφού προηγουμένως έχουν διαβάσει τα μαθήματά τους, ενώ το 9,6% προσφέρει στα παιδιά λιχουδιές (σοκολάτες, γλυκά) για να τα πείσει να διαβάσουν. Ενα ακόμη 5,9% αναφέρει ότι δίνει άλλα κίνητρα προς επίτευξη του ιερού σκοπού της ανάγνωσης.
Οι έξι στους δέκα γονείς (59,4% των ερωτηθέντων) και το 85,4% των εκπαιδευτικών πιστεύουν ότι τα παιδιά προτιμούν να μπουν στο κομπιούτερ τους παρά να διαβάσουν ένα βιβλίο. Το 57,2% των γονέων ανησυχεί που τα ψηφιακά μέσα έχουν αντικαταστήσει το διάβασμα, ενώ το 76,6% πιστεύει ότι τα παιδιά του σήμερα δυσκολεύονται να μάθουν να διαβάζουν πολύ περισσότερο απ΄ ό,τι οι ίδιοι όταν ήταν μικροί. Σχεδόν οι εννέα στους δέκα εκπαιδευτικούς (88,7%) ανησυχούν που το διάβασμα γίνεται ολοένα και λιγότερο ελκυστικό για τα σημερινά παιδιά.
Οι υπεύθυνοι της έρευνας ζήτησαν επίσης από τα παιδιά να διατυπώσουν τις δικές τους απόψεις για το διάβασμα και διαπίστωσαν ότι στην πλειονότητά τους προτιμούν να παίξουν ένα παιχνίδι στο κομπιούτερ, να σερφάρουν στο Ιnternet και να δουν τηλεόραση από το να διαβάσουν ένα βιβλίο. Σε ποσοστό 61,9% τα παιδιά αναφέρουν ότι αυτές οι δραστηριότητες είναι πιο ενδιαφέρουσες από το διάβασμα, ενώ το 37,3% αναφέρει ότι θα προτιμούσε το διάβασμα των σχολικών βιβλίων να έμοιαζε με ένα βιντεοπαιχνίδι. Το 22% δηλώνει ότι βρίσκει βαρετό το διάβασμα των σχολικών βιβλίων.
Το αποκορύφωμα είναι ότι πολλά από τα παιδιά που ερωτήθηκαν ανέφεραν ότι θα ήθελαν να διαβάζουν περισσότερα βιβλία, αλλά με έναν όρο: πρωταγωνιστές (και) στο χαρτί να είναι οι αγαπημένοι τους ήρωες από την τηλεόραση!
Από τα νέα
Ετικέτες Technorati: εκπαίδευση,διάβασμα,μαθητές,σχολείο,μαθητική απόδοση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου