Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Διατηρούν τη θανατική ποινή 58 χώρες

Οι 23 την εφάρμοσαν μέσα στο 2010

Διατηρούν τη θανατική ποινή 58 χώρες Στην επιβολή της θανατικής ποινής προχώρησαν 23 χώρες το 2010, ενώ πολλές δεν την εφαρμόζουν μεν, αλλά δεν την έχουν καταργήσει με νόμο και εκφράζονται ανησυχίες για «βήματα προς τα πίσω» εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, προειδοποίησε σήμερα η καθολική κοινότητα Sant'Egidio.

Τουλάχιστον 20 υπουργοί, πολλοί από τη Μαύρη Αφρική, μετείχαν σήμερα στη Ρώμη στη Διεθνή Ημέρα «Πόλεις για τη ζωή, πόλεις κατά της θανατικής ποινής» που διοργάνωσε η καθολική αυτή κοινότητα.

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Κοινωνία των πολιτών ... ένας νέος παράγοντας στην εξίσωση

Η κοινωνία πολιτών είναι µία έννοια που παίζει κεντρικό ρόλο σήµερα και στο επίπεδο της πολιτικής πρακτικής και σε αυτό του θεωρητικού λόγου. Οπως όλες οι βασικές έννοιες στις κοινωνικές επιστήµες, ο όρος κοινωνία πολιτών (ΚΠ) είναι πολύσηµος. ∆ηλαδή έχει διαφορετικό νόηµα ανάλογα µε το θεωρητικό και το ιστορικοκοινωνικό πλαίσιο µέσα στο οποίο εντάσσεται.
Ο κυρίαρχος ορισµός σήµερα εννοιολογεί την ΚΠ ως έναν τρίτο, ενδιάµεσο χώρο µεταξύ κοµµατικοκρατικού συστήµατος και αγοράς. Αυτός ο χώρος,κανονιστικά τουλάχιστον, δεν λειτουργεί ούτε στη βάση της κοµµατικοκρατικής λογικής ούτε σεαυτή της αγοράς και του κέρδους. Στη χώρα µας η ΚΠ, µε την παραπάνω έννοια του όρου, είναι εξαιρετικά καχεκτική. Ενας από τουςλόγους αυτής της καχεξίας έχει να κάνει µε την κοµµατικοκρατία.

Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Επαναληπτικό διαγώνισμα Ιστορίας Γ΄ Θεωρητικής

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΘΕΜΑ  Α1
Α.1.1 Να αντιστοιχίσετε  τα στοιχεία της στήλης Α με τα στοιχεία της στήλης Β
(Μονάδες 10):

ΣΤΗΛΗ Α
ΣΤΗΛΗ Β
1. 15 Μαρτίου 1910
a. 1ο Παγκόσμιο πανποντιακό συνέδριο
2. Φεβρουάριος 1918
Β. Τα δημοσιονομικά δεδομένα της Ελλάδας φτάνουν σε πλήρες αδιέξοδο
3. Ιούνιος 1925
Γ. Κήρυξη επανάστασης στο Θέρισο
4. Δεκέμβριος 1926
Δ.Συμφωνία των Αθηνών
5. 24 Ιουλίου 1923
Ε. Επίσημη κήρυξη της ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα
6. 9 Δεκεμβρίου 1898
ΣΤ.Σύμβαση της Άγκυρας
7. 10 Μαρτίου 1905
Ζ. Ανάληψη καθηκόντων από το Γεώργιο στην Κρήτη
8. Απρίλιος 1916
Η. Διάλυση Στρατιωτικού Συνδέσμου
9. Μάρτιος 1922
Θ. Παράδοση Τραπεζούντας στο Χρύσανθο
10. 1 Δεκεμβρίου 1913
Ι. Συνθήκη ειρήνης της Λοζάνης

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Προτεινόμενο θέμα: Νέοι και παγκοσμιοποίηση ( Έκθεση Γ΄ Λυκείου)

Δύο ορισμοί για την παγκοσμιοποίηση

1§  Για τους αρχαίους Ρωμαίους, ο ελληνικής καταγωγής θεός Ιανός συμβόλιζε την είσοδο,  το ξεκίνημα και το τέλος. Την είσοδο, γιατί κάθε καινούρια εμπειρία αποτελεί και ένα πέρασμα, το ξεκίνημα, γιατί κάθε πέρασμα μας φέρνει μπροστά σε μία νέα πραγματικότητα και το τέλος, γιατί κάθε νέα πραγματικότητα προϋποθέτει τη ρήξη με το παρελθόν και το θάνατο του παλαιού.
2§  Ο Ιανός όμως είναι περισσότερο γνωστός, επειδή απεικονίζονταν πάντοτε με δύο πρόσωπα που κοιτούσαν προς αντίθετες κατευθύνσεις, ίσως για να υποδηλώσουν ότι το μέλλον μας παρουσιάζεται συνήθως με δύο τελείως διαφορετικά πρόσωπα (ένα θετικό και ένα αρνητικό).

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Απεξάρτηση πλαγιωμένου υποθετικού λόγου (Λατινικά Γ’ Λυκείου Θεωρητικής)


Βήματα που ακολουθούμε για την απεξάρτηση πλαγιασμένου υποθετικού λόγου:
1)     Ξεκινάμε πάντα πρώτα από την απόδοση γιατί αυτή είναι που πλαγιάζεται, η υποθετική πρόταση ως δευτερεύουσα του ευθύ απλά επηρεάζεται από τον πλαγιασμό του λόγου.
Έχουμε π.χ. nunc intellego, si iste in Manliana castra pervenerit,..neminem tam stultum fore...(μάθημα 42)
H απόδοση του υποθετικού λόγου βρίσκεται μέσα στο ειδικό απαρέμφατο fore και το ρήμα εξάρτησης του πλάγιου λόγου είναι το intellego.

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Η μόδα της ηλεκτρονικής παρενόχλησης (Έκθεση Γ΄ Λυκείου)


Η μόδα της ηλεκτρονικής παρενόχλησης

Εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σαν εργαλείο για ενημέρωση και διασκέδαση. Ωστόσο από τη στιγμή που ιστοσελίδες όπως το facebook και τα blogs ανέβηκαν εντυπωσιακά σε επισκεψιμότητα ,παράλληλη άνοδο παρουσιάζουν και τα υβριστικά και συκοφαντικά μηνύματα. Καθημερινά το κατώφλι της δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος περνούν πολίτες που καταγγέλλουν την ύπαρξη τέτοιων μηνυμάτων που τους αφορούν ή άνθρωποι που καταγγέλλουν ότι εκβιάζονται προκειμένου  να μην αναρτηθούν στο διαδίκτυο πληροφορίες που θα τους βλάψουν. Ακόμη αναφέρονται και καταγγελίες από κοπέλες κυρίως που οι πρώην σύντροφοί τους αναρτούν βίντεο, φωτογραφίες ή και αγγελίες με προσωπικές στιγμές  προκειμένου να τις εκδικηθούν.

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Απλά Μαθηματικά!!! Τέσσερεις ασυνήθιστες ημερομηνίες

Φέτος έχουμε την εμπειρία από τέσσερεις ασυνήθιστες ημερομηνίες!
1/1/11,
1/11/11,
11/1/11,
11/11/11

και δεν είναι μόνο αυτό ...
Πάρτε τα δύο τελευταία ψηφία του έτους κατά το οποίο γεννηθήκατε, προσθέστε τώρα την ηλικία σας που θα κλείσετε ή κλείσατε φέτος, και το αποτέλεσμα θα είναι 111 για όλους!
Για παράδειγμα: Ο Ηλίας γεννήθηκε το 1957, οπότε 57 + 54 (ηλικία που κλείνει φέτος το 2011) = 111
Eπίσης ο Οκτώβριος του τρέχοντος έτους θα έχει 5 Κυριακές, 5 Δευτέρες και 5 Σάββατα.
Αυτό συμβαίνει μόνο κάθε 823 χρόνια!

Ο πολιτικός λόγος ως κονσέρβα

Κάποτε οι πολιτικοί ήταν… πολιτικοί. Δηλαδή ήταν άνθρωποι που εξέθεταν τον εαυτό τους στο δημόσιο χώρο, με τις πράξεις και με το λόγο τους. Ήταν οι δικές τους πράξεις – έκαναν αυτό που οι ίδιοι πίστευαν. Και ήταν ο δικός τους λόγος - μιλούσαν με βάση τις πεποιθήσεις τους. Αυτοί οι πολιτικοί μπορεί να ήταν καλοί ή κακοί, αλλά πάντως ήταν αυθεντικοί. Ήξερες με ποιόν είχες να κάνεις. Αυτό που έβλεπες απ’ έξω, αυτό ήταν και από μέσα.
Σήμερα αυτό το είδος πολίτικου σπανίζει. Οι πράξεις των περισσότερων πολιτικών - δυστυχώς ιδίως των νέων- υπαγορεύονται από ειδικούς, από συμβούλους, από “image makers”. Ακόμη και βουλευτές τρίτης κατηγορίας καταφεύγουν σε τέτοιου είδους «υποστήριξη». Οπότε οι πράξεις τους δεν τους ανήκουν, δεν είναι προϊόν δίκης τους επιλογής. Κατασκευάζονται με κριτήρια πολιτικού μάρκετινγκ. Όταν δεν υπαγορεύονται από τους χορηγούς τους.

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Πηγή ιστορίας κατεύθυνσης: Κοινωνιολογική Εταιρεία


Με βάση την παρακάτω πηγή και τις ιστορικές σας γνώσεις να παρουσιάσετε τις αρχές της Κοινωνιολογικής Εταιρείας και την παρουσία της στην ελληνική πολιτική σκηνή.
ΠΗΓΗ:                      
«Από το ιδρυτικό της Κοινωνιολογικής Εταιρείας»
«Ιδρύεται εν Αθήναις Σύλλογος υπό την επωνυμίαν «Κοινωνιολογική Εταιρεία», σκοπών:

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Πόσο Facebook είσαι;

Photo: HablableΠόσους φίλους έχεις; Σε ποια γκρουπ είσαι γραμμένος; Τι διαβάζεις; Τί φωτογραφίες ποστάρεις; Πόσο συχνά αλλάζεις τα status updates σου και ποιων φιλοσόφων τα λόγια κλέβεις; Οι mutual τι λένε; Τι αποκαλύπτουν τα like που κάνεις για την ύπαρξή σου; Τη μόρφωσή σου; Το ποιόν σου;
Ανέκαθεν οι άνθρωποι προσπαθούσαμε να μεταδώσουμε στους συνομιλητές την ιδανική εικόνα του εαυτού μας. Ντυνόμαστε με φανταχτερά ρούχα όχι για να προστατευτούμε από τα καιρικά φαινόμενα αλλά επειδή πιστεύουμεότι τα ρούχα μας χαρακτηρίζουν. Βαφόμαστε για να ακτινοβολούμε υγεία και νιότη. Φοράμε ακριβά αξεσουάρ για να υπονοήσουμε το κοινωνικό - οικονομικό μας status.

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Κριτήριο Έκθεση Γ Λυκείου: Παράγοντες που ωθούν τους νέους σε βίαιες συμπεριφορές


ΚΕΙΜΕΝΟ: Τα Μέσα που τροφοδοτούν το φόβο
Οι επικρίσεις ότι τα μέσα ενημέρωσης προκαλούν υψηλά επίπεδα φόβου για την εγκληματικότητα και τη βία στην κοινωνία είναι τόσο παλιές όσο και τα ίδια τα μέσα ενημέρωσης.
Πράγματι το περιεχόμενο των τηλεοπτικών προγραμμάτων γίνεται όλο και πιο βίαιο σε σύγκριση με το παρελθόν, ειδικά στις ταινίες δράσης ή περιπέτειας που βλέπουμε στην τηλεόραση. Η τηλεόραση χρησιμοποιεί αρκετή βία και στα άλλα προγράμματά της, κυρίως σε εκείνα (ακόμα και τα κινούμενα σχέδια) που παρουσιάζονται τις ώρες υψηλής τηλεθέασης. Οι τηλεοπτικές ειδήσεις επίσης προβάλλουν τη βία και την εγκληματικότητα. Η βία και η πρόκληση φόβου και ανησυχίας «ερεθίζουν» το κοινό. Από την εποχή της δημοσιογραφίας του «ανθρώπινου ενδιαφέροντος» οι διευθυντές ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι γνωρίζουν ότι τα θύματα, ιδίως τα «καλά θύματα» δίνουν «πόντους» στην απήχηση του ρεπορτάζ.

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.