[…]
Είναι κάποιοι που υποστηρίζουν ότι στα προβλήματα της παγκόσμιας
οικονομίας πρέπει να προσθέσουμε άλλο ένα. Την επιστροφή της οικονομικής
πολιτικής στα εθνικά σύνορα. Φαντάζει λογικό, διότι η παγκοσμιοποιημένη
οικονομία αφαιρεί από τις εθνικές κυβερνήσεις πολλά εργαλεία
οικονομικής πολιτικής. Το πρόβλημα όμως είναι πως μια τέτοιου τύπου
επιστροφή δεν είναι εφικτή. Ο κόσμος παραείναι συνδεδεμένος για να
επιστρέψουν οι χώρες στα εθνικά τους σύνορα. Και αυτό δεν υπήρξε
πολιτική επιλογή, αλλά οικονομική.
Σημειώσεις θεωρίας και Ασκήσεις για Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Λογοτεχνία, Έκθεση - Έκφραση Γυμνασίου και Λυκείου. Φροντιστήριο "Σύγχρονο" Καρδίτσα
Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012
Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012
Ιστορία κατεύθυνσης: Ο συντηρητικός χαρακτήρας του Κρητικού Συντάγματος του 1899 (πηγή)
Λαμβάνοντας υπ' όψιν τα παραθέματα και τις πληροφορίες του βιβλίου σας:
α) Να επισημάνετε τα στοιχεία εκείνα που
υποδηλώνουν τα συντηρητικό χαρακτήρα του Κρητικού Συντάγματος του 1899, καθώς
και τις αδυναμίες στην οργάνωση της Κρητικής Πολιτείας που προκάλεσαν εσωτερική
κρίση μετά τα δύο πρώτα έτη της λειτουργίας της.
(Μονάδες 15)
β) Να προσδιορίσετε τα κριτήρια βάσει των
οποίων η συντακτική επιτροπή προχώρησε στη διαμόρφωση του συγκεκριμένου
Συντάγματος.
(Μονάδες 10)
Το λαϊφστάιλ θρηνεί στο Μεταγωγών
Aλλος με χειροπέδες
προφυλακισμένος για χρέη προς το Δημόσιο, άλλος πουλάει το σπίτι του για να μην
πάει φυλακή, άλλος λουφάζει και περιμένει τη σειρά του. Το λαϊφστάιλ πέθανε,
λένε. Δεν πέθανε τώρα, διορθώνω. Εχει πεθάνει από καιρό, τώρα εξαπολύθηκε η
δυσωδία των πτωμάτων του.
Η εγχώρια βιοτεχνία του λαϊφστάιλ
-εκδότες, μοντελίστ, δημοσιογράφοι, μοντέλες, γλάστρες, τηλεπερσόνες, πάρτι
άνιμαλ, ντίλερ, κωθώνια, θύματα- γεννήθηκε στη δεκαετία του ’80 και άνθησε όσο
κυκλοφορούσε ορμητική η δίψα της ανόδου, ο θαυμασμός για την αρπαχτή και άφθονο
μαύρο χρήμα. Εξέπνευσε όταν μαράθηκαν όλα αυτά. Παρήγαγε αέρα. Ηταν μια φούσκα,
Η φούσκα, που μέσα της όμως περιείχε τον τοξικό αέρα του θράσους, του κυνισμού,
την υπόσχεση της επιτυχίας, κι εντέλει τον αέρα της ματαίωσης και της
διάψευσης.
Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012
Νομοθετική ρύθμιση για την εισαγωγή των αποφοίτων Λυκείων σε ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς νέα εξέταση
Νομοθετική
ρύθμιση για την εισαγωγή των αποφοίτων Λυκείων σε ποσοστό 10% των
θέσεων εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς νέα εξέταση
Νομοθετική
ρύθμιση για την εισαγωγή των αποφοίτων Λυκείων σε ποσοστό 10% των
θέσεων εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς νέα εξέταση
Κατατίθεται τροπολογία στη Βουλή για την παράταση, κατά δυο έτη (2012 και 2013), της ρύθμισης εισαγωγής των αποφοίτων Λυκείων σε ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με την προηγούμενη βαθμολογία των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012
Τα δελτία ειδήσεων βλάπτουν σοβαρά την υγεία: πώς τα ΜΜΕ καλύπτουν τα γεγονότα
Ο ΤΡΟΠΟΣ
ΠΟΥ ΤΑ ΚΥΡΙΑΡΧΑ ΜΜΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ.
Άγχος, φόβος, απέχθεια, κατάθλιψη είναι μερικά από
τα συναισθήματα που προκαλεί ο τρόπος που καλύπτουν τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ αλλά και
οι εφημερίδες την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα φοιτητών στο
Πάντειο Πανεπιστήμιο.
«Οι ειδήσεις με αρρωσταίνουν». Είναι ο
διπλανός σας που το λέει συχνά πια, και ο παραδιπλανός, είναι και ο αντίλαλος
της σκέψης που μόλις κάνατε ακούγοντας ένα τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων.
Αναπαράγοντας τη «γραμμή» της αποδοχής, την κυρίαρχη ιδεολογία, δηλαδή
ποντάροντας σ' ένα συναίσθημα αποκομμένο από τη σκέψη και την κριτική, τα
δελτία ειδήσεων των 8:00, όπως έχουμε συνηθίσει να τα αποκαλούμε, καλλιεργούν τον
πανικό, την άγνοια, την ηττοπάθεια, τον ατομισμό και τη μοιρολατρία. Επί πλέον,
ενισχύουν τις ενοχές και την κατάθλιψη των τηλεθεατών. Νισάφι πια... Ανοίγω την
τηλεόραση και μου μαυρίζει η ψυχή». «Μιλάνε σαν να είναι ένας τυφώνας που μας
έχει παρασύρει όλους». «Ξέρω ότι τα πράγματα είναι άσχημα, αλλά δεν μπορώ να
πενθώ συνέχεια». Αυτές είναι μερικές από τις επαναλαμβανόμενες φράσεις-κλειδιά
που εντόπισαν οι φοιτητές του Παντείου Πανεπιστημίου σε έρευνα για το πώς τα
ΜΜΕ καλύπτουν την οικονομική κρίση. Η έρευνα, που περιλαμβάνει αποκωδικοποίηση
των οπτικοακουστικών μηνυμάτων από τα κεντρικά δελτία ειδήσεων και τις
εφημερίδες και συνεντεύξεις με πολίτες 18-50 ετών, ξεκίνησε ενώ το ΔΝΤ ήταν
ακόμα προ των πυλών, πριν από τη μεγάλη διαδήλωση της 5ης Μαΐου και τους
θανάτους που τη σημάδεψαν.
Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012
Τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο
Πολλοί νέοι σήμερα περνούν αρκετές ώρες καθημερινά μπροστά από την οθόνη
του υπολογιστή τους. Διαβάζουν σε διαφορετικές γλώσσες, τουιτάρουν, στέλνουν
μηνύματα, γράφουν greeklish, googlaρουν, κάνουν chat με γνωστούς ή αγνώστους,
ρισκάρουν στο fb, επικοινωνούν διαδικτυακά. Αποφεύγουν να ενημερώνονται από τα
παραδοσιακά ΜΜΕ, πολύ περισσότερο από τις εφημερίδες πλην τις αθλητικές. Τις
οπαδικές!
Τεχνολογία και φυσικό περιβάλλον (προτεινόμενο θέμα έκθεσης Γ΄ Λυκείου)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ
Υπάρχουν διάφορες απόψεις επί του θέµατος και πολύς ο κόπος
όσων σκοπεύουν να µας πείσουν για την αναγκαιότητα της αύξησης της ανεργίας µε τη
χρήση της τεχνολογίας. Αυτή καθ’ αυτή η τεχνολογία δεν µπορεί παρά να αναπτύσσεται.
Όσο η επιστηµονική γνώση αυξάνεται, πράγµα που είναι µέσα στην ίδια τη φύση του
ανθρώπου, τόσο περισσότερες εφαρµογές
βρίσκει σε αυτό που
ονοµάζουµε τεχνολογία. ∆εν µπορούµε
να αρνηθούµε την προσπάθεια για αποκάλυψη της φύσης επειδή
µπορεί να κάνουµε κακή χρήση των αποτελεσµάτων
της. Θεωρώ απαραίτητο να διευκρινιστεί από την αρχή ότι η τεχνολογία από µόνη της
δεν επιδρά στην απασχόληση.
Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012
Έκθεση Γ Λυκειου: Μαζικότητα και βία στους αθλητικούς χώρους
Ο σύγχρονος πολιτισμός οργανώνεται, διαδίδεται και εσωτερικεύεται ως ατομική αξία και κιρίως ως ψυχοκινητική ενέργεια γύρω από τρεις άξονες: τη μουσική για τις μάζες (κι όλα τα παρεμφερή από το σταρ-σύστεμ ως τη ρέιβ μουσική τη νεανική κουλτούρα και το life style, τη σχετική βιομηχανία ως τις ενδυματολογικές συμπεριφορές), την τηλεόραση και τον αθλητισμό για τις μάζες – θεατές. Δεν υπάρχει αθλητισμός χωρίς μάζες, μέσα και έξω από τα γήπεδα. Αθλητισμός χωρίς μάζες είναι άκακη αθλοπαιδιά κάτι σαν τη μακριά γαϊδούρα των παιδικών μας χρόνων. Οι μάζες είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής του αθλητισμού.
Πανεπιστήμιο, Κοινωνία, Σχολείο: Ας βάλουμε τις λέξεις στη σωστή σειρά
Πώς θα μας φαινόταν αν αγοράζαμε μια συσκευή και μέσα στη συσκευασία βρίσκαμε μόνο το εγχειρίδιο χρήσης (κοινώς manual) χωρίς τα εξαρτήματα που αποτελούν τη συσκευή; Ή αν προσπαθούσαμε να εκτελέσουμε μια λαχταριστή συνταγή μαγειρικής και διαπιστώναμε ότι μας λείπουν τα μισά υλικά; Αντιδιαμετρικά, θα ήταν το ίδιο ατελέσφορο αν μας χάριζαν ένα κινέζικο ρητό και δεν μας εξηγούσαν την έννοια των ιδεογραμμάτων… Κοινός παρανομαστής των παραπάνω τα ελλιπή δεδομένα, που καθιστούν άχρηστες τις όποιες οδηγίες και ανέφικτη τη χρήση του προϊόντος.
Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ | ΜΑΘΗΜΑ | ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
ΔΕΥ. 21 - 5 - 2012 | ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ | ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ | |||
ΤΕΤ. 23 - 5 - 2012 | ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑ | ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ | |||
ΠΑΡ. 25 - 5 - 2012 | ΦΥΣΙΚΗ | ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ | |||
ΔΕΥ. 28 - 5 - 2012 | ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ | |||
ΤΕΤ. 30 - 5 - 2012 | ΒΙΟΛΟΓΙΑ | ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ | |||
ΣΑΒ. 2 - 6 - 2012 | ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΙΙ ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΙ | ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄ | |||
ΤΡΙ. 5 - 6 - 2012 | ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ | ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ | |||
ΤΕΤ. 6-6-2012 | ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΞΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ | ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄ | |||
ΠΕΜ. 7-6-2012 | ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ | ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄ | |||
ΠΑΡ. 8-6-2012 | ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ Ι | ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄ | |||
ΣΑΒ. 9-6-2012 | ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΟΥ | ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄ | |||
ΔΕΥ. 11-6-2012 | ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΓΩΓΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΝΘΟΚΗΠΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ | ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄ | |||
Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ.,κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από τα μαθήματα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές Εφαρμογές, για τα οποία η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Όπως είναι γνωστό, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ-Β΄ εξετάζονται πανελλαδικά σε 4 ή 5 μαθήματα σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΓΕΛ και σε 2 μαθήματα ειδικότητας σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΕΠΑΛ-Α- - - - - - - -
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023
Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.
-
ΜΕΤΟΧΗ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ Στην ενεργητική φωνή μετοχή διαθέτουν ο ενεστώτας και ο μέλλοντας. Η μετοχή του ενεργητικού ενεστώτα σχηματ...
-
· Έχουμε πλάγιο λόγο, όταν τα λόγια κάποιου ανακοινώνονται εξαρτημένα από ένα ρήμα λεκτικό, δοξαστικό, γνωστικό, ερωτηματικό ή...