Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο


Photo: pixopeΠολλοί νέοι σήμερα περνούν αρκετές ώρες καθημερινά μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή τους. Διαβάζουν σε διαφορετικές γλώσσες, τουιτάρουν, στέλνουν μηνύματα, γράφουν greeklish, googlaρουν, κάνουν chat με γνωστούς ή αγνώστους, ρισκάρουν στο fb, επικοινωνούν διαδικτυακά. Αποφεύγουν να ενημερώνονται από τα παραδοσιακά ΜΜΕ, πολύ περισσότερο από τις εφημερίδες πλην τις αθλητικές. Τις οπαδικές!

Τεχνολογία και φυσικό περιβάλλον (προτεινόμενο θέμα έκθεσης Γ΄ Λυκείου)


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ
Υπάρχουν διάφορες απόψεις επί του θέµατος και πολύς ο κόπος όσων σκοπεύουν να µας πείσουν για την αναγκαιότητα της αύξησης της ανεργίας µε τη χρήση της τεχνολογίας. Αυτή καθ’ αυτή η τεχνολογία δεν µπορεί παρά να αναπτύσσεται. Όσο η επιστηµονική γνώση αυξάνεται, πράγµα που είναι µέσα στην ίδια τη φύση του ανθρώπου, τόσο  περισσότερες  εφαρµογές  βρίσκει  σε  αυτό  που  ονοµάζουµε τεχνολογία.  ∆εν  µπορούµε να  αρνηθούµε  την προσπάθεια για αποκάλυψη της φύσης επειδή µπορεί να κάνουµε κακή χρήση  των αποτελεσµάτων της. Θεωρώ απαραίτητο να διευκρινιστεί από την αρχή ότι η τεχνολογία από µόνη της δεν επιδρά στην απασχόληση.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Έκθεση Γ Λυκειου: Μαζικότητα και βία στους αθλητικούς χώρους


Ο σύγχρονος πολιτισμός οργανώνεται, διαδίδεται και εσωτερικεύεται ως ατομική αξία και κιρίως ως ψυχοκινητική ε­νέργεια γύρω από τρεις άξονες: τη μουσική για τις μάζες (κι όλα τα παρεμφερή από το σταρ-σύστεμ ως τη ρέιβ μουσική τη νεανική κουλτούρα και το life style, τη σχετική βιομηχανία ως τις ενδυματολογικές συμπεριφορές), την τηλεόραση και τον αθλητισμό για τις μάζες – θεατές. Δεν υπάρχει αθλητισμός χωρίς μάζες, μέσα και έξω από τα γήπεδα. Αθλητισμός χωρίς μάζες είναι άκακη αθλοπαιδιά κάτι σαν τη μακριά γαϊδούρα των παιδικών μας χρόνων. Οι μάζες είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής του αθλητισμού.

Πανεπιστήμιο, Κοινωνία, Σχολείο: Ας βάλουμε τις λέξεις στη σωστή σειρά

Πώς θα μας φαινόταν αν αγοράζαμε μια συσκευή και μέσα στη συσκευασία  βρίσκαμε μόνο το εγχειρίδιο χρήσης (κοινώς manual) χωρίς τα εξαρτήματα που αποτελούν τη συσκευή; Ή αν προσπαθούσαμε να εκτελέσουμε μια λαχταριστή συνταγή μαγειρικής και διαπιστώναμε ότι μας λείπουν τα μισά υλικά; Αντιδιαμετρικά, θα ήταν το ίδιο ατελέσφορο αν μας χάριζαν ένα κινέζικο ρητό και δεν μας εξηγούσαν την έννοια των ιδεογραμμάτων… Κοινός παρανομαστής των παραπάνω τα ελλιπή δεδομένα, που καθιστούν άχρηστες τις όποιες οδηγίες και ανέφικτη τη χρήση του προϊόντος.

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄)

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΔΕΥ. 21 - 5 - 2012
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ
ΤΕΤ. 23 - 5 - 2012
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ  ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ
ΠΑΡ. 25 - 5 - 2012
ΦΥΣΙΚΗ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ
ΔΕΥ. 28 - 5 - 2012
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ
ΤΕΤ. 30 - 5 - 2012
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ
ΣΑΒ. 2 - 6 - 2012
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΙΙ
ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΙ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄
ΤΡΙ. 5 - 6 - 2012
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΓΕΛ
ΤΕΤ. 6-6-2012



ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΞΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄
ΠΕΜ. 7-6-2012
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄
ΠΑΡ. 8-6-2012
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ
ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ Ι
ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄
ΣΑΒ. 9-6-2012
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΙ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΟΥ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄
ΔΕΥ. 11-6-2012
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΑΓΩΓΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΑΝΘΟΚΗΠΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΟΙΝΟ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΛ- ΟΜΑΔΑ Α΄











 Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ.,κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από τα μαθήματα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές Εφαρμογές, για τα οποία η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.
Όπως είναι γνωστό, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ-Β΄ εξετάζονται πανελλαδικά σε 4 ή 5 μαθήματα σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΓΕΛ και σε 2 μαθήματα ειδικότητας σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΕΠΑΛ-Α
- - - - - - - - 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)

ΗΜΕΡΑ
ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
                   ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΡΙΤΗ
22 - 5 - 2012
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 

ΠΕΜΠΤΗ
24 - 5 - 2012
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι 

ΣΑΒΒΑΤΟ
2 - 6 - 2012
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΙΙ
ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΙ

ΤΕΤΑΡΤΗ
6-6-2012
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΞΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ

ΠΕΜΠΤΗ
7-6-2012
-ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
-ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
-ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
-ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
8-6-2012
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ
ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ
ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ Ι 

ΣΑΒΒΑΤΟ
9-6-2012
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΙ
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΟΥ

ΔΕΥΤΕΡΑ
11-6-2012
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΑΓΩΓΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΑΝΘΟΚΗΠΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ

            


Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών Λυκείων.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.

Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από τα μαθήματα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές Εφαρμογές, για τα οποία η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Όπως είναι γνωστό οι υποψήφιοι των Εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α΄) εξετάζονται μόνο στα 2 μαθήματα Γενικής Παιδείας: Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά Ι.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 (ΓΕΛ)

1. Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕΝΙΚΑ Λύκεια

ΗΜΕΡ/ΝΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΔΕΥ. 21 - 5 - 2012
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΕΤ. 23 - 5 - 2012
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΦΥΣΙΚΗ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΑΡ. 25 - 5 - 2012
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΦΥΣΙΚΗ
ΘΕΤΙΚΗΣ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΔΕΥ. 28 - 5 - 2012
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΘΕΤΙΚΗΣ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ)
ΤΕΤ. 30 - 5 - 2012
ΙΣΤΟΡΙΑ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΠΑΡ. 1 - 6 - 2012
ΛΑΤΙΝΙΚΑ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ

ΧΗΜΕΙΑ

ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ
(ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)
ΤΡΙ. 5 - 6 - 2012
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗ

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών Λυκείων.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.
 

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

Έκθεση Α΄ Λυκείου: Τα πρότυπα και οι νέοι

A. Κείμενο
Τα "πρότυπα" και οι νέοι
Στα µπαράκια και αλλού όπου συχνάζει η νεολαία, ακούω τους νέους να µιλούν µόνο για χρήµα. Το χρήµα έχει γίνει για πολλούς από αυτούς το µόνο όνειρο, το µόνο πρότυπο.

Η ανάπτυξη προτύπων αποτελεί ιδιαίτερη ανάγκη της ανθρώπινης δραστηριότητας και αναγκαστικά αντανακλά την κοινωνική συνείδηση µιας οµάδας ή µιας εποχής. Τα πρότυπα οφείλουν την πνοή και τις µεταλλαγές τους στη δυναµική της κοινωνικής ζωής, στη διαφοροποίηση των τεχνικών µέσων, στη διαµόρφωση της κάθε νέας κουλτούρας. ∆εν είναι λοιπόν τυχαία η σχετική απουσία προτύπων και η συµπλήρωση  του  κενού  τους  από  τις  λεγόµενες  «ευτελείς  αξίες»,  σήµερα  όπου  διανύουµε  µια µεταβατική  περίοδο  από  ένα  σύνολο  γκρεµισµένων  αξιών  σε  ένα  άλλο  που  ακόµα  δεν  έχει διαµορφωθεί.

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

To exit


Η μόνη μου επιθυμία είναι να εξέλθω. To exit. Να εξέλθω από αυτό που είναι σήμερα η πατρίδα, από όσα ζούμε καθημερινά και τα όσα προοιωνίζεται το μέλλον.
Photo: Λίλα ΣωτηρίουΝα εξέλθω. To exit. Οι πολιτικοί και τα καμώματά τους μου προκαλούν αποστροφή και μόνον τις «Ειδήσεις των 8» -τι είναι άραγε είδηση;- αφορούν η εκλογολογία και οι πληκτικές δηλώσεις τους. Δεν αντέχω άλλο την διαρκή συζήτηση για τα «μέτρα» που έπονται ή την δόση που εκκρεμεί, ούτε για το πόσο κρίσιμος είναι για πολλοστή φορά ο μήνας που διανύομε. Κουράστηκα να είμαι κι εγώ μέρος της μελαγχολίας, που όλο και περισσότερο τυλίγει τα πρόσωπα και τους δρόμους. Δεν αντέχεται η βεβαιότητα: Ότι αν προχωρήσουμε έτσι, μας μέλλονται χειρότερα δεινά, η τραγωδία ενεδρεύει.

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.