Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Χαρακτηριστικά Τρικουπικού και Δηλιγιαννικού κόμματος

ΔΙΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ (1880-1909)
Χαρακτηριστικά Τρικουπικού και Δηλιγιαννικού κόμματος

Τρικούπης

Δηλιγιάννης
1.
Εκσυγχρονισμός της χώρας με κάθε κόστος. 1. Δεν αποδεχόταν το χωρισμό εξουσιών
2.
Εξορθολογισμός της διοίκησης κυρίως με καθορισμό των προσόντων των δημοσίων υπαλλήλων για περιορισμό ευνοιοκρατίας 2. Στόχευε στη συγκέντρωση και τον έλεγχό τους από το κόμμα
3.
Ανάπτυξη της οικονομίας και ενίσχυση της γεωργίας
3.
Πρόβαλε το αίτημα της Κοινωνικής Δικαιοσύνης
4.
Βελτίωση της άμυνας και της υποδομής, κυρίως του συγκοινωνιακού δικτύου της χώρας
4.
Επεδίωκε μείωση των φόρων
5.
Οργανωτικές μεταβολές
5.
Παροχή ευκαιριών στους προστατευόμενους του για κατάληψη δημόσιων σχέσεων
6.
Βελτίωση οικονομικών του κράτους
6.
Επέκρινε το κοινωνικό κόστος του εκσυγχρονισμού
7.
Παροχή κινήτρων στην ιδιωτική πρωτοβουλία για επενδύσεις
7.
Υποστήριζε ένα κράτος κοινωνικής αλληλεγγύης
8.
Θεωρούσε το κράτος «μοχλό» οικονομικής ανάπτυξης
8.
Υποστήριζε μια αργή οικονομική ανάπτυξη
9.
Υποστήριξε τους μεγαλογαιοκτήμονες και την ιδιωτική πρωτοβουλία
9.
Προσπάθεια για ενίσχυση των μικροϊδιοκτητών γης της Θεσσαλίας με χορήγηση γης χωρίς να το κατορθώσει
10.
Σύναψη δανείων
10.
Πολέμιος του τυχοδιωκτικού χρηματιστικού κεφαλαίου
11.
Αύξηση φόρων
11.
Έλαβε μέτρα για τη βελτίωση της θέσης των αγροτών
12.
Βρίσκεται πολύ κοντά στις αντιλήψεις του Κουμουνδούρου
12.
Στηρίζεται σε παραδοσιακές παραγωγικές δραστηριότητες
13.
Εκχρηματισμός Οικονομίας

14
Προώθηση των συμφερόντων των νέων κοινωνικών στρωμάτων που προκύπτουν από τον εκχρηματισμό της οικονομίας

Βάσεις 2010





Ελλήνων αποφοίτων ξένων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων που λειτουργούν στο εξωτερικό (με πρόγραμμα σπουδών που δεν είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης) (κατηγορία 5)

Επιτροπές, Οργανισμοί Υπηρεσίες και Υπουργεία για την υποδοχή, την παλιννόστηση και την αποκατάσταση των προσφύγων κατά την χρονική περίοδο 1914 - 1930

Επιτροπές, Οργανισμοί Υπηρεσίες και Υπουργεία
για την υποδοχή, την παλιννόστηση και την αποκατάσταση
των προσφύγων κατά την χρονική περίοδο 1914 - 1930

1) Μικτή Ελληνοτουρκική Επιτροπή (Ιούνιος 1914)
Συστάθηκε μετά τις έντονες διαμαρτυρίες της ελληνικής κυβέρνησης και τα διαβήματά της προς την Οθωμανική Αυτοκρατορία ύστερα από τη ραγδαία επιδείνωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων λόγω των διώξεων που υφίσταντο οι Έλληνες της Ανατολικής Θράκης και της Μικράς Ασίας. Παράλληλα και το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης είχε κηρύξει την Ορθόδοξη Εκκλησία σε διωγμό. Θα ρύθμιζε όλες τις εκκρεμότητες σχετικά με την εθελούσια ανταλλαγή Ελλήνων ορθοδόξων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και μουσουλμάνων της Ελλάδας. Η συγκεκριμένη επιτροπή δε λειτούργησε λόγω της εισόδου της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στον Α ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο τον Οκτώβριο του 1914. (Σχολικό Βιβλίο σελ. 140 - 141)

2) Υπηρεσία Ανοικοδομήσεως Ανατολικής Μακεδονίας (1918)
Συστάθηκε το 1918 μετά τη λήξη των εχθροπραξιών του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και ανέλαβε την επανεγκατάσταση και αποκατάσταση στις εστίες τους όλων όσων προσφύγων είχαν φύγει κατά την περίοδο του πολέμου κυνηγημένοι από το βουλγαρικό στρατό που είχε καταλάβει την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας ως συμμαχικός των Κεντρικών Αυτοκρατοριών. (Σχολικό Βιβλίο σελ. 142)

3) Οργανισμός (1914)
Συστάθηκε το 1914 στη Θεσσαλονίκη από το ελληνικό κράτος και είχε ως σκοπό την άμεση περίθαλψη και στη συνέχεια την εγκατάσταση προσφύγων σε εγκαταλελειμμένα βουλγαρικά και τουρκικά χωριά της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας. Παρείχε συσσίτιο, προσωρινή στέγη και ιατρική περίθαλψη, μέχρι οι πρόσφυγες να βρουν εργασία ή να αποκτήσουν γεωργικό κλήρο. (Σχολικό Βιβλίο σελ. 142 - 143)

4) Ανωτάτη Διεύθυνσις Περιθάλψεως (1916- 19017 / Θεσσαλονίκη)
Συστάθηκε από την κυβέρνηση της «Εθνικής Άμυνας» του Ελευθερίου Βενιζέλου το 1916, κατά την περίοδο του Εθνικού Διχασμού και ενόσω αυτή έδρευε στη Θεσσαλονίκη. Οι στόχοι της προσδιορίζονται ίδιοι με αυτούς του Οργανισμού. (Σχολικό Βιβλίο σελ. 143)

5) Υπουργείο Περιθάλψεως (Ιούλιος 1917 / Αθήνα)
Συστάθηκε τον Ιούλη του 1917 στην Αθήνα από την Κυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου αφού αυτός έχει επιστρέψει στην Αθήνα έχοντας επικρατήσει στη διαμάχη με το Βασιλιά και με τον δεύτερο να έχει εγκαταλείψει πλέον την πόλη κάτω από την πίεση της Αντάντ. Στόχος η περίθαλψη των προσφύγων απ’ όπου κι αν προέρχονται αυτοί με δεδομένη πλέον την είσοδο της χώρας στον πόλεμο με το πλευρό της Αντάντ. Σημαντική διαφορά με τις άλλες ως τότε γνωστές υπηρεσίες ότι περιθάλπει για πρώτη φορά και οικογένειες εφέδρων που βρίσκονται στο μέτωπο αλλά και τις οικογένειες των θυμάτων πολέμου. Από τη σύστασή του έως και το 1921 υπολογίζεται ότι περιέθαλψε περίπου 450.000 πρόσφυγες. Η μέριμνα για τους πρόσφυγες περιελάμβανε όλα όσα αναφέρονται αριθμημένα στις σελίδες 143 - 144 του σχολικού βιβλίου.

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Το ταξίδι των λέξεων - Δάνειες και αντιδάνειες λέξεις

Λεξιλογικοί «Νόστοι»

Προστέθηκε από 24grammata
ελληνικές λέξεις που ξενιτεύτηκαν και επέστρεψαν αγνώριστες, όπως : πόζα, ταξί, μπουάτ,  μαρμελάδα, γκλάμουρ, πέναλτι, πιάτσα, τζίρος, λαζάνια, κρετίνος, κουπόνι και πολλές πολλές άλλες

Ο «νόστος», η επιστροφή στην πατρίδα (από το ρήμα νέομαι «επιστρέφω»), δεν χαρακτήρισε μόνο «τη γλυκιά προσμονή τής επιστροφής στην πατρίδα» που κατέληξε στο νόστιμος, αλλά έδωσε και «τον ψυχικό πόνο που γεννάει αυτή η προσμονή», τη νοσταλγία. Και ήταν μάλιστα οι Γάλλοι που κατέφυγαν στις ελληνικές λεξιλογικές πηγές, πλάσσοντας πρώτοι αυτοί το άλγος τού νόστου, το nostalgie. Ετσι, από άλλο δρόμο, η λέξη επέστρεψε στη «λεξιλογική πατρίδα» της.
Η επιστροφή μιας λέξης ως δανείου στη γλώσσα από την οποία ξεκίνησε χαρακτηρίζεται ως αντι-δάνειο, ως επιστροφή δανείου, ως επιστροφή μιας λέξης στη γλώσσα στην οποία γεννήθηκε. Από τις πιο αποκαλυπτικές διαδικασίες λειτουργίας τής γλώσσας στο πεδίο συνάντησης των λαών και των πολιτισμών είναι τα αντιδάνεια. Συνιστούν μαρτυρίες τής περιπέτειας στη ζωή των λέξεων και μαζί παραδείγματα τού πόσο αυτά τα κατεξοχήν πνευματικά δημιουργήματα, που είναι οι λέξεις, εξελίσσονται εννοιολογικά περνώντας από γλώσσα σε γλώσσα, από λαό σε λαό, για να ξαναγυρίσουν συχνά στον τόπο καταγωγής τους πραγματοποιώντας έτσι τον «λεξιλογικό νόστο» τους.

Λογοτεχνία θεωρητικής Γ Λυκείου: Μελαγχολία του Ιάσονος Κλεάνδρου ... (προτεινόμενο θέμα με απαντήσεις)

Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου
Α. Κείμενο: Κων/νος Καβάφης, «Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου, ποιητού εν Κομμαγηνή. 595 μ.Χ.»
Το γήρασμα του σώματος και της μορφής μου
είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.
Δεν έχω εγκαρτέρησι καμιά.
Εις σε προστρέχω Τέχνη της Ποιήσεως,
πού κάπως ξέρεις από φάρμακα·
νάρκης του άλγους δοκιμές, εν Φαντασία και Λόγω.
Είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι. –
Τα φάρμακα σου φέρε Τέχνη της Ποιήσεως,
πού κάμνουνε - για λίγο - νά μη νοιώθεται ή πληγή.
(1921)
ερωτησησεισ
1.   Με ποια εκφραστικά μέσα αποδίδεται παραστατικά ο «αναλγητικός» ρόλος της ποίησης;
2.   Στο ποίημα διατυπώνεται μία επίκληση. Ποιος μιλάει και ποιον επικαλείται;
3.   Ποια επίδραση έχει το γήρας στην όψη και την ψυχική διάθεση του Ιάσωνα;
Β. ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΑΔΙΔΑΚΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ουϊλιαμ Σαϊξπηρ: Σονέτο 77
Τα νιάτα πώς διαβαίνουν θα σου πει ο καθρέφτης
και το ρολόι πώς φεύγουν οι ακριβές στιγμές σου
τη σκέψη σου οι λευκές σελίδες θα κρατήσουν,
κι απ’ ό,τι γράψεις ένα δίδαγμα θα πάρεις.

Πιστά ρυτίδες ο καθρέφτης θα σου δείξει,
που κάποιους τάφους ανοιχτούς θα σου θυμίσουν,
και θα σε μάθει αργός ο ίσκιος στο ρολόι
πώς προχωρεί προς την αιωνιότητα ο Χρόνος.

Πρέπει να εμπιστευθείς σε τούτα τ’ άδεια φύλλα
όσα η ανάμνηση σου δεν μπορεί να σώσει
και κάποτε θα δεις μεγάλα αυτά τα τέκνα
της σκέψης σου, που έτσι ξανά θα τη γνωρίσεις.

Όσες φορές κοιτάξεις τον καθρέφτη, το ρολόι,
θα ωφεληθείς και θα γεμίζουν οι σελίδες.

4.   Πώς συνδέονται ο Χρόνος, τα Γηρατειά και η Ποίηση στο παραπάνω ποίημα; Να το παραβάλετε με το ποίημα του Καβάφη «Μελαγχολία   του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού έν Κομμαγηνή· 595 μ.Χ.».


Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Παραθετικά επιθέτων (Λατινικά)

ΠΑΡΑΘΕΤΙΚΑ  ΕΠΙΘΕΤΩΝ

Η λατινική όπως και η λατινική έχει τρεις βαθμούς:
α) θετικό: gradus positivus
β) συγκριτικό: gradus comparativus
γ) υπερθετικό: gradus superlatinus.
     Ο κοινός σχηματισμός των παραθετικών είναι κοινός για τα επίθετα της 2ης και της 3ης κλίσης. Οι καταλήξεις των παραθετικών είναι:
 
Συγκριτικός:
αρσ. και θηλυκό:
- ior
ουδ:
- ius
Υπερθετικός:
αρσ:
- issimus
θηλ:
- issima
ουδ:
- issimum


     Για να σχηματίσουμε τους βαθμούς ενός επιθέτου ή της επιθετικής μετοχής παίρνουμε τη γενική του ενικού του αρσενικού, αφαιρούμε την κατάληξη (– i για την 2η κλίση και – is για την 3η κλίση) και προσθέτουμε τις καταλήξεις των παραθετικών *, π.χ.


θετικός
συγκριτικός
υπερθετικός
Β΄ κλίση:
altus
(alt – i)
alt - ior
alt – ius
alt – issimus (- a – um)
Γ΄ κλίση:
brevis
(brev – is)
brev - ior
brev - ius
brev – issimus (- a – um)
 
      *   προσοχή:
     Το επίθετο dives (= πλούσιος) που η γενική του είναι divitis και με συγκοπή ditis σχηματίζει τα παραθετικά του:        συγκρ: divitiordivitius κ΄ ditiorditius
υπρθ: divitissimus – a – um  κ΄ ditissimus – a – um.

 

 

Διαγώνισμα Λατινικών Γ΄ Λυκείου (μαθήματα 34 - 42)

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ (με απαντήσεις)

Α. ΚΕΙΜΕΝΑ
34. Tum Scipio, cum se ipsum captum venisse eos existimasset, praesidium domesticorum in tecto conlocavit. Quod ut praedones animadverterunt, abiectis armis ianuae appropinquaverunt et clara voce Scipioni nuntiaverunt (incredibile auditu!) virtutem eius admiratum se venisse. Haec postquam domestici Scipioni rettulerunt, is fores reserari eosque intromitti iussit.
42.  Quorum auctoritatem secuti multi, non solum improbi verum etiam imperiti, si in hunc animadvertissem, crudeliter et regie id factum esse dicerent. Nunc intellego, si iste in Manliana castra pervenerit, quo intendit, neminem tam stultum fore, qui non videat coniurationem esse factam, neminem tam improbum, qui non fateatur.

Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1.Να μεταφράσετε τα παραπάνω αποσπάσματα.
                                                                                      Μονάδες 40
2.α)Να γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθεμία από τις παρακάτω λέξεις :
       abiectis armis : την αιτιατική πληθυντικού αριθμού
       clara voce :  την ίδια πτώση στον πληθυντικό αριθμό
       incredibile : την ονομαστική πληθυντικού αριθμού στο ίδιο γένος
       iste : τη γενική ενικού αριθμού στο θηλυκό γένος
       neminem : τη δοτική ενικού αριθμού στο ίδιο γένος
       improbum : την κλητική ενικού αριθμού στο ίδιο γένος
       hunc : την ονομαστική πληθυντικού αριθμού στο θηλυκό γένος
       virtutem : την ονομαστική ενικού αριθμού        
                                                                                      Μονάδες 10
    β)clara, multi, stultum : Να γράψετε τους αντίστοιχους τύπους των άλλων βαθμών.
                                                                                      Μονάδες 3
3.α) fore: Να γράψετε έναν ισοδύναμο γραμματικά τύπο (να ληφθεί υπόψη το υποκ.)                                                                            
Μονάδες 2
   β)fateatur : Να γράψετε τα απαρέμφατα όλων των χρόνων (για τους περιφραστικούς 
                     τύπους να ληφθεί υπόψη το υποκείμενο).      
                                                                                                Μονάδες 4
   γ) Να γράψετε τους ζητούμενους τύπους :
       captum: την ίδια πτώση του γερουνδίου
       venisse: το γ΄ πληθυντικό προστακτικής μέλλοντα στην ίδια φωνή
       existimasset: το β΄ ενικό οριστικής μέλλοντα στην άλλη φωνή
       abiectis: το β΄ ενικό προστακτικής ενεστώτα στην ίδια φωνή
       nuntiaverunt: την ονομαστ. πληθυντ. αριθμ. της μετοχής ενεστώτα στο θηλυκό γένος
       rettulerunt: το α΄ πληθυντικό υποτακτικής παρατατικού στην ίδια φωνή
       factum esse : τον ίδιο τύπο στην άλλη φωνή
       intellego: το β΄ πληθυντικό υποτακτικής παρακειμένου στην ίδια φωνή
       videat: την αφαιρετική του σουπίνο
       reserari: το α΄ ενικό υποτακτικής ενεστώτα στην ίδια φωνή
       dicerent: το α΄ πληθυντικό υποτακτικής παρατατικού της παθητικής περιφραστικής 
                      συζυγίας (να ληφθεί υπόψη το υποκείμενο).
                                                                                      Μονάδες 11   
4.captum, Scipioni, se, crudeliter, auctoritatem, in tecto : Να αναγνωριστούν πλήρως συντακτικά οι παραπάνω τύποι.                                 
Μονάδες 6
5.cum se ipsum captum venisse eos existimasset : Να αναφέρετε το είδος της πρότασης, 
                       τη θέση της και να δικαιολογήσετε την έγκλιση και το χρόνο εκφοράς της.
                                                                                      Μονάδες 4
6.si in hunc animadvertissem, … dicerent: Να τραπεί ο υποθετικός λόγος στο είδος της 
                      “δυνατής – πιθανής υπόθεσης” και στο είδος της  “ανοιχτής υπόθεσης στο 
                                      παρελθόν”.                                                                       
Μονάδες 4
7…..et clara voce Scipioni nuntiaverunt virtutem eius admiratum se venisse : Να 
            αντικατασταθεί το σουπίνο α) με τελική πρόταση,       Μονάδες 2
                                                    β) με causa + γενική γερουνδιακού   Μονάδες 1,5
                                                    γ) με ad + αιτιατική γερουνδιακού   Μονάδες 1,5

8.Nunc intellego neminem tam stultum fore : Ο πλάγιος λόγος να γίνει ευθύς.
                                                                                      Μονάδες 4
9….abiectis armis ianuae appropinquaverunt …. :Να αντικατασταθεί η μετοχή από την 
                         αντίστοιχη δευτερεύουσα πρόταση που θα εισάγεται με τον “cum” 
                         τον ιστορικό – διηγηματικό.                                                                   
Μονάδες 3
10.Is fores reserari eosque intromitti (a domesticis) iussit : Να αντικατασταθούν τα παθητικά απαρέμφατα με ενεργητικά και να γίνουν οι αναγκαίες μεταβολές.
                                                                                      Μονάδες 4


Κλειδί η επιλογή του 6ου μαθήματος

Προβληµατισµός για τα Μηχανογραφικά
ΕΡΕΥΝΑ του , Χρήστου Κάτσικα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ Δευτ. 15 Νοεμ.2010
Προβληµατίζεται το υπουργείο Παιδείας για την περίοδο κατάθεσης του µηχανογραφικού ∆ελτίου από τους υποψηφίους. Μετά τις δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας για συµπλήρωση του Μηχανογραφικού πριν από τις εξετάσεις, η υπουργός Παιδείας Αννα ∆ιαµαντοπούλου δήλωσε ότι το υπουργείο Παιδείας το ξανασκέφτεται και πως οι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ακόµη ληφθεί. 
Καθώς ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΠΘ η εξεταστέα ύλη για τις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2011, οι πάνω από 70.000 µαθητές της Γ΄ τάξης των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (οµάδα Β΄) καθώς και οι περίπου 15.000-20.000 απόφοιτοι, που ετοιµάζονται να πάρουν πάλι µέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπει να γνωρίζουν ότι η έγκαιρη επιλογή του 6ου µαθήµατος είναι διπλά κρίσιµη, καθώς από τη µια καθορίζει το δεύτερο πεδίο που θα δηλώσει κάθε υποψήφιος και από την άλλη παίζει καταλυτικό ρόλο στη συνολική βαθµολογία, άρα στην επιτυχία του υποψηφίου. Στο πλαίσιο αυτό «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήµερα όλα όσα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι και των τριών κατευθύνσεων στην επιλογή τους.

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Η ικανότητα συνεργασίας είναι θέμα γονιδίων

Η ικανότητα ενός ανθρώπου να συνεργάζεται με άλλους μπορεί να οφείλεται σε ένα βαθμό στα γονίδιά του, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. Οι ερευνητές, υπό τον καθηγητή Τίμοθι Μπέιτς του πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό ψυχολογίας "Psychological Science", μελέτησαν τις περιπτώσεις 1.000 διδύμων, αναφορικά με την ικανότητά τους να δημιουργούν ομάδες και να συνεργάζονται αρμονικά με άτομα διαφορετικής φυλής και θρησκείας. Διαπίστωσαν γενετικές επιρροές σε αυτή την ικανότητα, αλλά επεσήμαναν ότι άλλοι παράγοντες (κυρίως πολιτισμικοί και κοινωνικοί) είναι πιο πιθανό να υπερισχύουν

Ρατσισμός (Έκθεση - έκφραση Β' Λυκείου)

                  ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ
   Καταρχήν  ρατσισμός   είναι  η  θεωρία   που χωρίζει τους ανθρώπους σε φυλές προνομιούχες και μη, ανώτερες  και κατώτερες, οι  οποίες δεν πρέπει να αναμιγνύονται, για να μη "σκαρτέψουν" οι ανώτερες από  τις  κατώτερες. Έτσι δημιουργούνται τα "γκέτο", οι φυλετικές διακρίσεις, οι προνομιακές  μεταχειρίσεις, τα  φυλετικά  μίση  και  τα  συνακόλουθα  αυτών  κακά.  Γενικότερα  όμως,  ρατσισμός  είναι  η  αντίληψη   με  βάση  την  οποία  μια  ομάδα  ή  ένας  λαός  θεωρεί  τον  εαυτό  του  βιολογικά  και  πνευματικά  ανώτερο   και  αντιμετωπίζει  υποτιμητικά  όλους  τους  άλλους,   ως  κατώτερους.
Πρέπει  να  παραδεχτούμε  ότι  το  φαινόμενο του ρατσισμού  δεν  είναι  καινούργιο,  αλλά ανάγεται  στην  αρχαιότητα ακόμη. Πρέπει  επίσης   να  κατανοήσουμε  ότι  το  φαινόμενο   αυτό  εμφανίστηκε  και  εδραιώθηκε, ως η τάση των κοινωνικών ομάδων να διατηρήσουν  την  εσωτερική τους  ενότητα, για να αντιμετωπίσουν τους εξωτερικούς  εχθρούς. Σ΄ αυτή τους λοιπόν την προσπάθεια, καλλιεργούν συνειδητά τις φυλετικές, εθνικές,   θρησκευτικές ή άλλες τους ιδιαιτερότητες, ώστε να αυτοπροσδιορίζονται και να  διακρίνονται  από  τους  άλλους.

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.