ΚΕΙΜΕΝΟ: Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η σημερινή οικονομική
κοινωνική ζωή είναι ως ένα μεγάλο σημείο πλημμυρισμένη και κυριευμένη από τη
διαφήμιση.
Όπου κι αν γυρίσει
κανένας σήμερα το βλέμμα του, έστω και για μια στιγμή, δεν μπορεί παρά να πέσει
το μάτι του επάνω στη διαφήμιση, κι όπου δεν τη βλέπει ακόμη, την ακούει. [...] Εφημερίδες, περιοδικά εικονογραφημένα και μη, δρόμοι,
σιδηροδρομικοί σταθμοί, γραφεία ταξιδίων, μετώπες σπιτιών, μανδρότοιχων είναι
πλημμυρισμένα από διαφήμιση, από χαρτιά, εικόνες, κείμενα, χρώματα κλπ.,
πράγματα διαφήμισης. Είναι ένα φαινόμενο του βιομηχανικού πνεύματος και της
προόδου του τεχνικού πολιτισμού, που έχει διαποτίσει το συνειδητό, όσο και το
υποσυνείδητο του ψυχικού κόσμου μας. [...]
Ωστόσο, κανένας
προωθητής της διαφήμισης, δεν μπορεί ν' αρνηθεί τους κοινωνικούς κινδύνους που
κλείνει μέσα της η διαφήμιση, όταν αυτή διαβαίνει ορισμένα όρια. Σοβαροί
ερευνητές του προβλήματος της διαφήμισης παρατηρούν ότι εκείνη η διαφήμιση
αξίζει, που διαφημίζει μόνο το καλό εμπόρευμα, το καλό προϊόν, εκείνη που δε
διαφημίζει περισσότερο απ' ό,τι προσφέρει.