Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Γλώσσα Γ Γυμνασίου: Ηλεκτρονικά παιχνίδια

«Διαβάσατε σε μια εφημερίδα ένα άρθρο που καταδικάζει τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τονίζοντας τις αρνητικές πλευρές τους. Γράψτε μια επιστολή - απάντηση στην εφημερίδα, υποστηρίζοντας την άποψη ότι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να έχουν και θετική πλευρά και να ωφελούν τα παιδιά σε κάποιες περιπτώσεις.»
Πρόλογος 
Κύριε Διευθυντά,
Σε προηγούμενο άρθρο της εφημερίδας σας ο δημοσιογράφος ασκεί έντονη κριτική στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αναφέρεται στις αρνητικές επιπτώσεις που  αυτά προκαλούν στη συμπεριφορά των παιδιών. Θεωρώ ότι η άποψη του αρθρογράφου σας είναι μονόπλευρη και κατά συνέπεια λανθασμένη.

10 πράγματα που «σκότωσε» το Ιντερνετ

Η ΙΔΕΑ, εξαιρετική και ενδιαφέρουσα, ανήκει στην αγγλική εφημερίδα Ντέιλι Τέλεγκραφ.
Δεν υποτιμά (κάθε άλλο μάλιστα) τα «άπειρα θετικά» που μας έχει προσφέρει το Διαδίκτυο, ιδίως τα τελευταία 15 χρόνια που η χρήση του έχει απλωθεί σχεδόν παντού στον κόσμο. Όμως (και εδώ αρχίζουν, και μάλλον δεν τελειώνουν, τα «πλην»), το Ίντερνετ:
  1. Κατήργησε την τέχνη της ευγενικής διαφωνίας. Μπείτε σε οποιοδήποτε μπλογκ ή πόρταλ και διαβάστε απόψεις αναγνωστών-επισκεπτών. Η επιθετικότης και η αγένεια περισσεύουν. 
  2. «Έσβησε» τον σεβασμό για τον θάνατο κάθε διασήμου προσώπου. Η περίπτωση του Μάικλ Τζάκσον είναι χαρακτηριστική. Στο Twitter κυκλοφορούν μερικά από πιο κρύα και αισχρά ανέκδοτα που έχετε «ακούσει» ποτέ. 

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Μετατροπή ενεργητικής σύνταξης σε παθητική

Ενεργητική σύνταξη έχουμε όταν το ρήμα της πρότασης είναι ενεργητικής φωνής. Δίνεται έμφαση στο υποκείμενο που ενεργεί, και το γραμματικό υποκείμενο στη σύνταξη αυτή συμπίπτει με το λογικό υποκείμενο. Το νόημα είναι συγκεκριμένο και σαφές.

π.χ. Ο Υπουργός όρισε το Γενικό Γραμματέα του υπουργείου του.

Να γράψετε ένα άρθρο στην εφημερίδα του σχολείου σας στο οποίο θα αναφέρετε τις αντιφατικές όψεις της Ελλάδας

Πρόλογος
Παρατηρώντας κάποιος προσεκτικά τη μακραίωνη πορεία του ελληνικού έθνους, θα διαπιστώσει πως όλη η ιστορία της Ελλάδας είναι γεμάτη από αντιφάσεις. Από πολλούς διατυπώνεται η άποψη πως η κατάσταση αυτή διαμορφώθηκε από τις διαφορετικές επιδράσεις που δέχεται η χώρα μας, μιας και βρίσκεται σ’ ένα σταυροδρόμι όπου συναντιούνται ο πολιτισμός της Δύσης με αυτόν της Ανατολής.



Πλάτωνα Πρωταγόρας ερμηνευτικές ερωτήσεις στην 7η ενότητα

Ενότητα 7η (324d-326e) - Η διδασκαλία της αρετής από την οικογένεια και την κοινωνία
1. Συγκρίνετε τη στάση του Σωκράτη, όταν στη φυλακή αρνήθηκε να πειστεί στις προτάσεις των φίλων του για απόδραση, με τις απόψεις του Πρωταγόρα περί τιμωρίας. (ερώτηση από το σχολικό εγχειρίδιο στη σελίδα 91)
Συγκρίνοντας τη στάση του Σωκράτη στη φυλακή και τις απόψεις του Πρωταγόρα περί τιμωρίας μπορούμε να επισημάνουμε τα εξής:
   α. Ο Σωκράτης δε δέχεται την πρόταση των φίλων του να αποδράσει από τη φυλακή, προκειμένου να αποφύγει την εκτέλεση της θανατικής ποινής. Η στάση του αυτή αποδεικνύει την πεποίθησή του ότι ο πολίτης πρέπει να υπακούει στους νόμους της πολιτείας και να δέχεται τις επιταγές τους, ανεξάρτητα απ’ το αν η τιμωρία που επιβάλλει είναι ή θεωρείται δίκαιη ή άδικη. Δεν πρέπει λοιπόν από φόβο για την τιμωρία, αλλά από συνειδητό σεβασμό στους νόμους, "διά δέος", να υπακούει σ΄αυτούς. Έτσι, διαφυλάσσεται η αρμονία και η ισορροπία μέσα στην πόλη.
β. Ο Πρωταγόρας, από την άλλη, θεωρεί την τιμωρία μέσο για τη βελτίωση του πολίτη και τη συμμετοχή του στην αρετή. Άρα, η άποψη του Σωκράτη σχετίζεται με την αναγκαιότητα αποδοχής της ποινής και το κύρος των νόμων, ενώ οι απόψεις του Πρωταγόρα αφορούν τη σκοπιμότητα της τιμωρίας και τον τρόπο κατάκτησης της πολιτικής αρετής.

Τα χαρακτηριστικά της διηγηματογραφίας του Βιζυηνού

Η ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ Γ.ΒΙΖΥΗΝΟΥ
Τα διηγήματα του έχουν αυτοβιογραφικό χαρακτήρα ή συνδέονται με τις περιπέ­τειες της οικογένειας του. Σε όλα συμμετέχει ο συγγραφέας ως αφη­γητής και σε ορισμένα μάλιστα διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην εξέλιξη του μύθου. Τα διηγήματα Το αμάρτημα της μητρός μου, Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου και Το μόνον της ζωής του ταξίδιον, έχουν υπόθεση οικογενειακή και τοπικό πλαίσια τη Βιζύη της Θράκης και την Κωνσταντινούπολη.
Η παραστατική δύναμη με την οποία ζωγραφίζει το τοπίο, σε σχέση με το ανθρώπινο δράμα πάντοτε, με τρόπο ώστε να δίνει την περιρρέουσα ατμόσφαιρα στο μύθο, αποκαλύπτουν την ποιητική ευαισθησία και τις ρομαντικές καταβολές της πεζογραφίας του. Ας μην ξεχνάμε ότι προηγήθηκε η ποιητική του δημιουργία.

Μαρία Πολυδούρη: Ένα γράμμα στον κόσμο ...

Αυτό είναι το γράμμα μου στον κόσμο που ποτέ δεν έγραψε σε μένα..."
     Ίσως το γράμμα αυτό να μη διαβαστεί ποτέ, από κανέναν, αλλά στ' αλήθεια, δε με νοιάζει. Ίσως μέχρι να φτάσει στα χέρια σας να ‘χω πια ολότελα ξεχαστεί απ' όλους. Αλλά, ούτε δα κι αυτό το τελευταίο με νοιάζει. Εξάλλου, δεν έχω και πολλά να σας πω, θέλω μόνο να σας θυμίσω ότι κάποτε υπήρξα. Κάποτε υπήρξα κι' ήμουν και ζωή και θάνατος μαζί. Και Ζωή και Χάρος ήμουν!
    

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Η μάχη του Μαραθώνα αναγνωρίστηκε ως μια από τις σημαντικότερες της ανθρωπότητας

Η αμερικανική βουλή των αντιπροσώπων, στις 8 Δεκεμβρίου 2010, ενέκρινε με 359 ψήφους υπέρ και μόνον 44 κατά, το ψήφισμα 1704 με το οποίο:
1. H μάχη του Μαραθώνα το 490 π.X. θεωρείται μια από τις σημαντικότερες μάχες της ανθρώπινης ιστορίας
2. Η μάχη του Μαραθώνα συνέβαλε στην ανάπτυξη του καινούριου τότε συστήματος διακυβέρνησης που ονομάστηκε Δημοκρατία, στις βασικές αρχές του οποίου στηρίχθηκε αιώνες αργότερα η ίδρυση των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.
 

Ευρωπαϊκή πύλη για την κοινωνική κινητικότητα: EURES

Η ανεργία και η δύσκολη οικονομική συγκυρία οδηγούν σε ένα νέο - μεγάλο απ' ό,τι φαίνεται - κύμα μετανάστευσης των νέων. Τα γραφεία του ΟΑΕΔ, όπως αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η εφημερίδα «Δημοκρατία», καθημερινά κατακλύζονται από βιογραφικά Ελλήνων που ψάχνουν δουλειά σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπλέον πάνω από μισό εκατομμύριο - με βάση δημοσιεύματα -  είναι οι αιτήσεις - βιογραφικά που κατατέθηκαν στην Ευρωπαϊκή πύλη για την κοινωνική κινητικότητα (EURES). 

Πιο συγκεκριμένα στην αρχική σελίδα της EURES αναφέρεται: 

"Ο εύκολος τρόπος για να βρείτε πληροφορίες σχετικά με θέσεις εργασίας και ευκαιρίες μάθησης στην Ευρώπη.

Κενές θέσεις εργασίας σε 31 ευρωπαϊκές χώρες, βιογραφικά σημειώματα ενδιαφερόμενων υποψηφίων, ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε σχετικά με τη ζωή και την εργασία στο εξωτερικό και πολλές άλλες πληροφορίες σας παρέχονται μέσω του δικτύου EURES.
05/01/2011: 847 271 κενές θέσεις εργασίας, 549 496 βιογραφικά σημειώματα και 22 703
εγγεγραμμένοι εργοδότες."
Δείτε ακόμη και το δημοσίευμα της newbeast.gr

Η κρίση επιβραδύνει τον «απογαλακτισμό» των ενηλίκων


Στις «παράπλευρες απώλειες» της οικονομικής κρίσης αποδίδουν την ευθύνη για την μακροχρόνια παραμονή στην οικογενειακή εστία μετά την ενηλικίωση τους οι Έλληνες νέοι 18-34 ετών οι οποίοι ζουν με τους γονείς τους.

Το 61% αυτών επικαλούνται ως κύρια αιτία του τόπου διαβίωσής τους την οικονομική κρίση, σύμφωνα με απάντηση της Επίτροπου για θέματα Πολιτισμού, Εκπαίδευσης, Νεολαίας και Πολυγλωσσίας της ΕΕ κα Α. Βασιλείου, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ κ. Γ. Παπανικολάου.

Βρείτε την ηλικία του σώματός σας ...

Ο ερχομός του Νέου Έτους συχνά φέρνει μαζί του υποσχέσεις και στόχους που βάζουμε στον εαυτό μας, για να βελτιώσουμε τη φυσική μας κατάσταση. Για να ανακαλύψετε την «πραγματική» ηλικία του σώματός σας, κάντε μερικά απλά τεστ:
Εγκέφαλος
Μετρήστε ανάποδα από το 100 ανά επτάδες. Κρατήστε το χρόνο που χρειάζεστε για να ολοκληρώσετε το μέτρημα. Αν είστε κάτω από 40 ετών, δεν πρέπει να κάνετε περισσότερο από 20 δευτερόλεπτα. Αν η ηλικία σας είναι ανάμεσα στα 40 και τα 60, ο ιδανικός χρόνος ανεβαίνει στα 40 δευτερόλεπτα.
Αν ο χρόνος σας είναι καλύτερος, αφαιρέστε δύο χρόνια από την ηλικία σας. Αν είναι χειρότερος προσθέστε δύο, για να βρείτε την «ηλικία» του εγκεφάλου σας. (Professor Dave Moore, Πανεπιστήμιο του  Nottingham).
Δέρμα
Ακουμπήστε την παλάμη σας στο τραπέζι και τσιμπήστε το δέρμα σας, κρατώντας το για ένα λεπτό. Αφήστε το και χρονομετρήστε πόση ώρα χρειάζεται για να επανέλθει στην αρχική του θέση.
Για χρόνο μικρότερο των 30 δευτερολέπτων αφαιρέστε τρία χρόνια από την ηλικία σας. Για 1-2 δευτερόλεπτα η ηλικία η δική σας και του δέρματός σας ταυτίζονται. Αν χρειάζεστε 11-30 δευτερόλεπτα προσθέστε τρία χρόνια. (Dr Andrew Wright, Πανεπιστήμιο του Bradford).
Πνεύμονες
Πάρτε μια βαθιά ανάσα και προσπαθήστε να φουσκώσετε ένα μπαλόνι μεσαίου μεγέθους. Δέστε το μπαλόνι στο σημείο που έφτασε με τον αέρα της μιας ανάσας σας. Με ένα χάρακα μετρήστε το πλάτος του μπαλονιού. Τα 7-9 εκατοστά αντιστοιχούν σε 0,5 λίτρα αέρα, τα 10-11 εκ. σε 1 λίτρο, τα 12-13 εκ. σε 1,5 λίτρα, τα 14-16 εκ. σε 2-3 λίτρα και τα 20-22 σε 4-5 λίτρα αέρα.
Αν βρίσκεστε στην πρώτη κατηγορία προσθέστε πέντε χρόνια στην ηλικία σας. Αν γεμίσατε το μπαλόνι με 1-1,5 λίτρα αέρα, προσθέστε τρία χρόνια. Για 2-3 λίτρα προσθέστε ένα χρόνο. Τέλος, αν ο αέρας έφτασε τα 4-5 λίτρα, αφαιρέστε τρία χρόνια. (Dr Keith Prowse, μέλος του British Lung Foundation)
Πηγή: NEWSBOMB.GR

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.