Τρίτη 14 Ιουνίου 2011

Το χρονικό της αφαίρεσης των μαρμάρων του Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν

Το ξεκίνημα του 19ου αιώνα υπήρξε οδυνηρό για τα μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών, εξαιτίας της αρχαιοθηρίας, η οποία έφτασε στο αποκορύφωμά της στις αρχές της πρώτης δεκαετίας του αιώνα. Κύριος αυτουργός υπήρξε ο Λόρδος Έλγιν, ο οποίος τότε υπηρετούσε ως πρεσβευτής της Αγγλίας στην Οθωμανική Πύλη (1799-1803).
Ο Έλγιν, εκμεταλλευόμενος τη θέση του και τη μεγάλη επιρροή που ασκούσε η αγγλική πολιτική στην τουρκική κυβέρνηση, λόγω της στρατιωτικής βοήθειας που οι Άγγλοι είχαν προσφέρει στους Τούρκους στον πόλεμο εναντίον των Γάλλων του Ναπολέοντα στην Αίγυπτο, κατόρθωσε να αποσπάσει φιρμάνι από τον Σουλτάνο, στις 6 Ιουλίου 1801, που του επέτρεψε την αφαίρεση αρχαιοτήτων από την Ακρόπολη. Με το φιρμάνι αυτό ο Έλγιν ολοκλήρωσε το έργο που είχε αρχίσει τον Αύγουστο του 1800 με ειδικό συνεργείο, το οποίο ως τότε εκτελούσε απεικονίσεις, καταμετρήσεις και αρχιτεκτονικά σχέδια των μνημείων της Ακρόπολη.

Προπαγάνδα: Κριτήριο αξιολόγησης έκθεσης Γ Λυκείου

Η αλήθεια είναι κάτι που κατασκευάζεται, πίστευε ο Γκέμπελς
Η σημασία της επικοινωνίας για την επίτευξη πολιτικών στόχων ήταν ήδη γνωστή από την ελληνική αρχαιότητα και συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο μέχρι σήμερα. Οι Ναζί, όπως συνήθως συμβαίνει με τα ολοκληρωτικά καθεστώτα εκμεταλλεύτηκαν όλες τις μορφές προπαγάνδας που τους επέτρεπαν τα μέσα της εποχής τους για να πείσουν το γερμανικό λαό για τη «μεγάλη αξία» και τη «στρατηγική σημασία» των επιλογών τους όσο παράλογες κι αν ήταν αυτές.
Ο ίδιος ο Χίτλερ ήταν ταλαντούχος ρήτορας. Στην πρώτη του δημόσια εμφάνιση στο δικαστήριο του Μονάχου, ύστερα από το αποτυχημένο πραξικόπημα στο Bierkeller το 1924, μετέτρεψε μια βέβαιη αποτυχία σε επιτυχία, χάρη στο μεγάλο ρητορικό του ταλέντο. Η θέρμη με την οποία υπερασπίστηκε τα προσωπικά του πιστεύω τον έκανε διάσημο σε ολόκληρη τη Γερμανία. Με τον καιρό οι τρόποι αυτοί έγιναν πιο επιτηδευμένοι, όπως κάθε έμπειρου πολιτικού που μελετά συστηματικά τις αντιδρά­σεις του κοινού και ξέρει πώς πρέπει να το χειριστεί για να τις προκαλέσει.

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Ο κατακλυσμός: Μύθος ή πραγματικότητα

Ο μύθος του κατακλυσμού αποτελεί έναν παγκόσμιο μύθο, ένα μύθο - αρχέτυπο, που σύμφωνα όμως με ιστορικές και αρχαιολογικές ανακύψεις, περιγράφει ένα πραγματικό γεγονός. Είναι πλέον κοινά αποδεκτό από τους μελετητές, ότι οι αρχαίοι μύθοι περιέχουν στον πυρήνα τους μία συγκεκαλυμμένη αλήθεια, σε αντίθεση με το παραμύθι. Το ερώτημα λοιπόν στο οποίο καλούμαστε να δώσουμε απάντηση είναι όχι εάν ο κατακλυσμός συνέβη, αλλά πότε συνέβη.

Γονείς και σχολική πραγματικότητα

Τα τελευταία χρόνια δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις σχέσεις που διατηρεί το σχολείο με τις οικογένειες των μαθητών του, καθώς οι σχέσεις αυτές φαίνεται να αποτελούν καθοριστικές συνιστώσες της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχει το σχολείο. Επισημαίνεται, λοιπόν, η δημιουργία θετικών επικοινωνιακών δεσμών μεταξύ τους που να στοχεύουν στην όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη συνεργασία τους. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται προσπάθεια για τη βελτίωση και ενίσχυση των σχέσεων σχολείου-οικογένειας, ενώ παράλληλα επιδιώκεται η ενεργός ανάμειξη των γονιών και κηδεμόνων στα σχολεία των παιδιών τους. Ωστόσο, η εμπλοκή των γονιών στη σχολική διαδικασία είναι περιορισμένη. Επιπλέον, όταν αυτό γίνεται, οι δραστηριότητες αφορούν ένα μικρό μέρος του γονεϊκού πληθυσμού και αντιπροσωπεύουν ορισμένους τύπους  εμπλοκής. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια καταγραφής των εμποδίων που περιορίζουν τους γονείς να συμμετέχουν ενεργά στο σχολείο. Αν αυτά τα εμπόδια δεν ξεπεραστούν, δε θα μπορούμε να συζητάμε για τα οφέλη της γονεϊκής συμμετοχής.

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Πως θα υποβάλετε το μηχανογραφικό


Οδηγίες για την υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου των υποψήφιων για τα ΑΕΙ εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας. Υπενθυμίζεται πως φέτος θα υποβληθεί για πρώτη φορά υποχρεωτικά ηλεκτρονικά.
Το μηχανογραφικό δελτίο θα κατατεθεί μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών, στο τέλος του μήνα. Για τη συμπλήρωση του αρχικά θα πρέπει να εισαχθεί ο 8ψήφιος κωδικός που δόθηκε στους μαθητές για τις πανελλήνιες. Στη συνέχεια θα εμφανιστεί ένας κωδικός δελτίου, τον οποίο οι υποψήφιοι πρέπει να φυλάξουν.
Τρία σημεία, που σύμφωνα με το υπουργείο χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι ότι:

►το password δίνεται μόνο από το σχολείο 

► η οριστικοποίηση του μηχανογραφικού πρέπει να γίνει μέσα στις προθεσμίες, ενώ μετά την οριστική υποβολή δεν παρέχεται η δυνατότητα αλλαγών και τροποποιήσεων

► η δήλωση του υποψηφίου ότι ανήκει σε μια από τις ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνες οικογένειες, μονογονεϊκές κλπ) πρέπει να συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά. 

'Ολη η Ευρώπη κάνει φροντιστήριο

Εκρηκτικές διαστάσεις προσλαμβάνει το φαινόμενο, που δεν είναι μόνο ελληνικό Καμπανάκι της Κομισιόν μετά τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας.

Εδώ και χρόνια, η στήλη αυτή επιδίωξε να απομυθοποιήσει μια καραμέλα που επαναλαμβανόταν από το στόμα όλων. 0 μύθος ότι το φροντιστήριο είναι καθαρά ελληνικό φαινόμενο καταρρέει πλέον με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Ο Jan Truszczynski, γενικός διευθυντής της αρμόδιας για την παιδεία και τον πολιτισμό διεύθυνσης της Ένωσης, παραδέχεται ότι όλοι γνώριζαν, αλλά έκαναν ότι δεν γνώριζαν.

Ποιος σκότωσε τον (ελληνικό) Λόγο;

Η Ζακλίν ντε Ρομιγί. Γαλλίδα ήταν, βέβαια, στην καταγωγή, αλλά μιλούσε ελληνικά και αισθανόταν πιο Ελληνίδα από πολλούς σύγχρονους Έλληνες.
«Αυτό που λατρεύω στα ελληνικά κείμενα είναι η συνάντηση με τη γέννηση της έλλογης σκέψης… Ο Λόγος είναι το τείχος που προστατεύει από την κτηνωδία. Όποιος δεν ξέρει να εκφραστεί, όπως πολλοί νέοι σήμερα, τότε δεν του απομένουν παρά μόνο οι γροθιές, το ξυλοκόπημα, η ωμή, ανόητη, τυφλή βία».
Αυτά τα έγραψε η κορυφαία αυτή ελληνίστρια τον περασμένο Σεπτέμβριο, διαμαρτυρόμενη προς τη γαλλική κυβέρνηση γιατί είχε μειώσει τις ώρες διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών, όπως και των λατινικών, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Βέβαια, η Γαλλία καθυστέρησε πάνω από τρεις δεκαετίες αυτή την απόφαση σε σχέση με την πατρίδα της ελληνικής γλώσσας, την Ελλάδα!

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.