Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Η εισαγωγή σε Σχολές και όχι σε Τμήματα, επί τάπητος στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας

Όλοι οι συμμετέχοντες στο Συμβούλιο συμφώνησαν κατ΄αρχήν στην πρόταση για εισαγωγή στη Σχολή και όχι στο τμήμα, όπως είναι σήμερα.

Το θέμα της εισαγωγής των υποψηφίων σε σχολές και όχι σε τμήματα, όπως σχεδιάζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που προτίθεται να αλλάξει το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14, εξέτασε, μεταξύ άλλων, το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), που συνεδρίασε σήμερα.

Ο πρόεδρος του Συμβουλίου, Αλ. Λυκουριώτης, αναφέρθηκε και στη διαδικασία των εξετάσεων εισαγωγής λέγοντας ότι πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε να εξασφαλισθεί το αδιάβλητο των εξετάσεων, όπως άλλωστε συμβαίνει και σήμερα με τις πανελλαδικές εξετάσεις που έχουν την εμπιστοσύνη όλων ως προς αυτό ακριβώς το σημείο του αδιάβλητου. 

Επίσης, ορισμένοι πανεπιστημιακοί έθεσαν τους προβληματισμούς τους για τη μετάβαση των φοιτητών μετά το πρώτο έτος στο τμήμα κατεύθυνσης, προτείνοντας ότι πρέπει να υπάρχουν κριτήρια από κάθε σχολή τα οποία θα πρέπει να πληρούν οι φοιτητές για να εγγραφούν στην συγκεκριμένη κατεύθυνση. 

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Δ. Πεπές, αναφέρθηκε και ο ίδιος στην ανάγκη εξασφάλισης του αδιάβλητου των εισαγωγικών εξετάσεων, όμως επισήμανε ότι και με το νέο σύστημα, που προωθείται, φαίνεται να απαιτούνται πολλαπλές εξετάσεις. Μία εξέταση, για να εισαχθεί κάποιος στη Σχολή και μία δεύτερη εξέταση ύστερα από φοίτηση ενός έτους, για να εγγραφεί στο τμήμα και την κατεύθυνση, που επιθυμεί. «Αυτό, θα αυξήσει τα φροντιστήρια», είπε

Οδηγίες του υπ.Παιδείας προς τους υποψηφίους

Εγκύκλιο προς όλα τα Λύκεια απέστειλε το υπ. Παιδείας με την οποία δίνει οδηγίες προς τους υποψηφίους για τα εξεταζόμενα μαθήματα, την επιλογή του δεύτερου μαθήματος ,των επιστημονικών πεδίων και  για το 10% των θέσεων χωρίς εξετάσεις. Οι οδηγίες περιέχουν κι ένα πίνακα με τα ΠΕΔΙΑ , τα  ΜΑΘΗΜΑΤΑ   και τους ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΝΕΤΕ ΕΔΩ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Ancient Sumerian Lovers: Το Αρχαιότερο Ερωτικό Ποίημα Του Κόσμου!

Στα τέλη του 19ου αιώνα βρέθηκε στη Νιπούρ σ' ανασκαφή, το μεγαλύτερο μέρος από τις σουμεριακές πινακίδες. Είναι μικρές πήλινες πλάκες που 'ναι καταγεγραμμένα με σφηνοειδή γραφή, θρύλοι, έπη, μοιρολόγια, ιστορίες, βασιλικά διατάγματα, δικαστικές αποφάσεις, εμπορικές συμφωνίες. Υπολογίζεται πως υπάρχουνε συνολικά πάνω από 30000 τέτοιες πινακίδες.
     Ένα όμως εύρημα από πηλό χρονολογημένο το 2037 π.Χ., θεωρείται το παλαιότερο ερωτικό ποίημα στον κόσμο!     Ένα ποίημα περίπου 4041 ετών!

Βάλτε ... δίδακτρα στα πανεπιστήμια

Αιρετικές προτάσεις κατέθεσαν φορείς και πολίτες στη δηµόσια διαβούλευση για τη µεταρρύθµιση στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση

Ακόµα και µέτρα όπως θέσπιση διδάκτρων στους προπτυχιακούς φοιτητές ή άρση µονιµότητας των πανεπιστηµιακών προτάθηκαν από ορισµένους συµµετέχοντες στη δηµόσια διαβούλευση του υπουργείου Παιδείας για την επικείµενη µεταρρύθµιση στα πανεπιστήµια.

Το Νέο Σχολείο και οι εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης

Τα θέματα που αφορούν το Νέο Σχολείο, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τις αλλαγές που υπαγορεύουν οι ανατροπές στο παγκόσμιο σκηνικό, αλλά και τις εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης παγκοσμίως συζήτησαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, σε εκδήλωση που έγινε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Megaron Plus.
«Το σχολείο αλλάζει;» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης. Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κλ. Ναυρίδης, ενώ ομιλητές ήταν ο κ. Β. Τσελφές, αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο κ. Ρότζερ Σλι, κοσμήτορας στο εκπαιδευτικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και ο κ. Π. Χαραμής, πρόεδρος του ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Κίνητρα στην εκπαίδευση

Ποινές, ποινές, ποινές. Η πρώτη σκέψη όλων μας για όποιον αποδίδει λιγότερο από το αναμενόμενο. Στον αντίποδα αμοιβές. Όποτε και όταν ο εργαζόμενος πιάνει ή ξεπερνά τις προσδοκίες μας. Έτσι θέλουμε να αξιολογούμε τους μαθητές. Έτσι θέλουμε να αξιολογούμε και τους εκπαιδευτικούς. Δίκαιο. Εδώ συμφωνούμε όλοι. Είναι όμως το καλύτερο δυνατό; Το παρακάτω βίντεο από το TED.com προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση. Ριζοσπαστική, αποτελεσματική, μα κυρίως όμορφη.

Απολαύστε το και κυρίως σχολιάστε το. Μας αφορά όλους. (Το βίντεο έχει ελληνικούς υπότιτλους).



Αν δεν έχετε χρόνο να το δείτε, συνοπτικά αναφέρω ότι ο ομιλητής, στηριζόμενος στα πορίσματα των κοινωνικών επιστημών, προτείνει:
Α) Να εμπιστεύεσαι το άτομο που αξιολογείς, να του δίνεις χώρο να ανασάνει, να τον αφήνεις να δημιουργεί, να δρα αυτόνομα.
Β) Να του δίνεις την ευκαιρία να γίνει καλύτερος, να βελτιώνεται σε ό,τι θεωρεί αυτός σημαντικό.
Γ) Να δώσεις νόημα στην εργασία του. Να νιώθει πως ό,τι κάνει είναι αξιόλογο, ανώτερο από τον ίδιο, να νιώθει πως προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο.

Ο ρατσισμός σε βάρος των μεταναστών: προτεινόμενο θέμα έκθεσης Γ Λυκείου


"Ποιος φοβάται τους μετανάστες"
Οι μετανάστες και στη χώρα μας και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές κοινωνίες θεωρούνται από πολλούς οι κύριοι υπαίτιοι και της ανερχόμενης εγκληματικότητας και της αυξανόμενης ανεργίας.  Παρ' όλο που αυτή η άποψη δεν αναπτύσσεται επίσημα από τα δύο μεγάλα ελληνικά κόμματα, έχει μεγάλη απήχηση στα πλατιά λαϊκά στρώματα - και αυτό για δύο λόγους.

Ανθρώπινα δικαιώματα: έκθεση Γ Λυκείου (θέματα - απαντήσεις)

Η ανθρωπότητα ζει στον αστερισμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η πεντηκοστή επέτειος της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Αν­θρώπου γιορτάστηκε σε όλο τον κόσμο με μια σειρά εκδηλώσεων, όπου συμ­μετείχαν πολιτικοί ηγέτες, εκπρόσωποι κυβερνήσεων, διακρατικών και μη κυ­βερνητικών οργανισμών.
Οι επετειακές αναφορές στην Οικουμενική Διακήρυξη όμως, δεν πρέπει να μας κάνουν να ξεχνούμε ότι, παρά την αναμφισβήτητη πρόοδο που έχει ση­μειωθεί, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παραμένει ζητούμενο και όχι οριστική κατάκτηση. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκαν μαζικές παρα­βιάσεις μερικών από τα θεμελιωδέστερα ανθρώπινα δικαιώματα σε πολλά μέ­ρη του πλανήτη μας, ακόμη και στη γειτονιά μας.

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Από τις 10 έως 25 Φεβρουαρίου οι αιτήσεις - δηλώσεις για τη συμμετοχή στις πανελλήνιες

Από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2011 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.
Μέχρι πέρυσι οι Αιτήσεις- Δηλώσεις συμμετοχής στις εξετάσεις των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) υποβάλλονταν από 1 έως 20 Φεβρουαρίου ενώ των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) κατά το μήνα Μάρτιο μαζί με το μηχανογραφικό δελτίο.

Μέτρα κατά της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου

Τη σοβαρότητα του προβλήματος που γεννά η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου από τους εφήβους επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ετοιμάζοντας ένα σχέδιο δράσης που θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες και το οποίο θα αναφέρεται σ’ αυτό το ευαίσθητο κοινωνικό πρόβλημα.

Οι λόγοι που οδηγούν ένα/μία έφηβο στην εγκατάλειψη του σχολείου είναι συνήθως «προσωπικοί» - μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα κοινωνικής ένταξης, φορτισμένο ψυχολογικό περιβάλλον, προβλήματα υγείας, έλλειψη καθοδήγησης ή υποστήριξης. Επίσης, όσοι εγκαταλείπουν το σχολείο συνήθως προέρχονται από ένα χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, τα αγόρια είναι περισσότερα από τα κορίτσια και συνήθως (διπλάσιοι σε ποσοστό) είναι αυτοί που προέρχονται από τους κόλπους των μεταναστών.

Περιπου 6 εκατ. έφηβοι, στην Ευρώπη, εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο

Τη σοβαρότητα του προβλήματος που γεννά η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου από τους εφήβους επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ετοιμάζοντας ένα σχέδιο δράσης που θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες και το οποίο θα αναφέρεται σ' αυτό το ευαίσθητο κοινωνικό πρόβλημα. 

Οι λόγοι που οδηγούν ένα/μία έφηβο στην εγκατάλειψη του σχολείου είναι συνήθως «προσωπικοί» - μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα κοινωνικής ένταξης, φορτισμένο ψυχολογικό περιβάλλον, προβλήματα υγείας, έλλειψη καθοδήγησης ή υποστήριξης Επίσης, όσοι εγκαταλείπουν το σχολείο συνήθως προέρχονται από ένα χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, τα αγόρια είναι περισσότερα από τα κορίτσια και συνήθως (διπλάσιοι σε ποσοστό) είναι αυτοί που προέρχονται από τους κόλπους των μεταναστών.

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.