Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Οι 10 πιο μολυσμένες περιοχές του πλανήτη

 

Μαύρα σύννεφα με θανατηφόρα τοξικά, παχιά στρώματα άνθρακα και δριμύς καρκινογενής αέρας: καλώς ήλθατε στη ζωή των πιο μολυσμένων περιοχών του πλανήτη. Το αμερικανικό ινστιτούτο Blacksmith, ένα ανεξάρτητο περιβαλλοντικό γκρουπ, μας ταξιδεύει σε μέρη που δεν θα θέλαμε να πάμε αλλά που καλό θα είναι να γνωρίζουμε και τα οποία επηρεάζουν την υγεία άνω των 12 εκατομμυρίων ανθρώπων.

 

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Αλλαγές στο Λύκειο


Η διαδικασία πρόσβασης από το λύκειο - Ενιαίο πρόγραµµα στους πρωτοετείς
ΕΡΕΥΝΑ του , Χρήστου Κάτσικα , xkatsikas@xkatsikas.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010
Την πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστηµα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ κατέθεσε η υπουργός Αννα Διαµαντοπούλου το Σάββατο 23 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια της 65ης Συνόδου Πρυτάνεων που πραγµατοποιήθηκε στο Ρέθυµνο.
Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας περιλαµβάνεται σε κείµενο 27 σελίδων µε τον τίτλο « Εθνική στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση - Αυτοδιοίκηση, λογοδοσία, ποιότητα, εξωστρέφεια», το οποίο προβλέπει αλλαγές στο DΝΑ της ελληνικής Τριτοβάθµιας Εκπαίδευσης.
 
Τα γενικά χαρακτηριστικά του νέου τρόπου πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ είναι τα ακόλουθα:
1.Κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στις τάξεις Β’ και Γ’ Λυκείου οι µαθητές θα παρακολουθούν υποχρεωτικά µαθήµατα, µαθήµατα επιλογής και δραστηριότητες συνολικά 35 ώρες την εβδοµάδα µε βάση τα οποία θα οδηγούνται στην οµάδα σχολών της επιλογής τους.
2.Οι σχολές θα καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα µαθήµατα (για παράδειγµα, ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Φιλοσοφική Σχολή θα έχει µάθηµα αυξηµένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Σχολή Θετικών Επιστηµών, τα Μαθηµατικά, τη Φυσική, τη Χηµεία). Ετσι ο υποψήφιος ουσιαστικά θα είναι αναγκασµένος να επιλέγει τα µαθήµατα που είναι αφενός «συµβατά» µε τη σχολή ή το πανεπιστήµιο που τον ενδιαφέρει και αφετέρου αυξηµένης βαρύτητας, κάτι που θα του επιτρέπει να συλλέγει περισσότερα µόρια.
ΣυνέχειαΣυνέχεια

Είναι μύθος ότι η ελληνική δεν έγινε η επίσημη γλώσσα των ΗΠΑ για μία ψήφο

24γράμματα – Ηλεκτρονικό Περιοδικό: Γλώσσα – Ιστορία – Πολιτισμός » Είναι μύθος ότι η ελληνική δεν έγινε η επίσημη γλώσσα των ΗΠΑ για μία ψήφο

Περικοπές δαπανών ζητά η Τράπεζα της Ελλάδος

«Μαχαίρι» στους «αιώνιους» φοιτητές και λιγότερα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ζητά η Τράπεζα της Ελλάδος

                                                                       Ρεπορτάζ:esos.gr

 Να αλλάξει το υπάρχον καθεστώς, το οποίο οδηγεί στο φαινόμενο της μακροχρόνιας φοίτησης (φαινόμενο των “αιώνιων φοιτητών”) λόγω του ότι το κόστος ευκαιρίας είναι μικρό  ζητά η Τράπεζα της Ελλάδος με την έκθεση που συνέταξε για τη Νομισματική Πολιτική.

Ειδικότερα για τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ η Τράπεζα της Ελλάδος προτείνει τα εξής:

• Οι λειτουργικές δαπάνες των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ είναι εξαιρετικά υψηλές και θα πρέπει να γίνει κάθε προσπάθεια για τη συγκράτησή τους. Υπάρχει κατ’ αρχάς πολύ μεγάλος αριθμός ιδρυμάτων, ενώ συνεχώς δημιουργούνται νέα τμήματα για το αντικείμενο των οποίων δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά. Το Υπουργείο Παιδείας ήδη εξετάζει τα ζητήματα αυτά. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχουν σημαντικές “εξωτερικές οικονομίες” που να δικαιολογούν τη δωρεάν επ’ αόριστον φοίτηση. Ίσως θα έπρεπε να αυξηθούν οι υποτροφίες και τα φοιτητικά δάνεια και να αλλάξει το υπάρχον καθεστώς, το οποίο οδηγεί στο φαινόμενο της μακροχρόνιας φοίτησης (φαινόμενο των “αιώνιων φοιτητών”) λόγω του ότι το κόστος ευκαιρίας είναι μικρό.

 ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

Ψηφιακά βοηθήματα Αρχαίων Ελληνικών για τις Πανελλαδικές

pe01644a[1] Το υπουργείο συμβάλλοντας στην προσπάθεια των υποψηφίων δημιούργησε ψηφιακά βοηθήματα και για τις τρεις κατευθύνσεις.

Για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (Φιλοσοφικός Λόγος και Αδίδακτο κείμενο) της Θεωρητικής Κατεύθυνσης έχουν ήδη δημοσιευτεί:

 ΠΛΑΤΩΝ – ΠΡΩΤΑΓΟΡΑΣ

Ενότητα 1 (318e – 320c): Μπορεί η αρετή να γίνει αντικείμενο διδασκαλίας

  • ΒΙΝΤΕΟΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

Δομική ανάλυση, ερμηνευτικά σχόλια (Βιντεοδιάλεξη): Η θέση του Πρωταγόρα

Δομική ανάλυση, ερμηνευτικά σχόλια (Βιντεοδιάλεξη): Η απάντηση του Σωκράτη

 

  • ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

Δομικά στοιχεία του κειμένου:

Σύντομη απόδοση του κειμένου:

 

  • ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
  1. Το αντικείμενο της διδασκαλίας του Σωκράτη.
  2. Η απάντηση του Σωκράτη.
  3. Πολιτική τέχνη
  4. Αγαθοί άντρες
  5. Η αρνητική στάση του Σωκράτη
  6. Τα επιχειρήματα του Σωκράτη
  7. Σχολιασμός της συλλογιστικής πορείας του Σωκράτη.
  8. Η απάντηση του Πρωταγόρα και η μεθόδευσή της.
  9. Πραγματολογικά – πολιτισμικά στοιχεία.
  10. Χαρακτηρισμός προσώπων.
  • ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Ερωτήσεις                 Απαντήσεις

Για να δείτε όλο το βοήθημα κλικ

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΤΑ ΑΕΙ:Η πρόταση του υπ. Παιδείας

Ρεπορτάζ:esos.gr

Η πρόταση του υπ. Παιδείας για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ , όπως ανακοινώθηκε στους Πρυτάνεις , έχει ως εξής:

Οι νέοι φοιτητές εισάγονται σε Σχολή ή στο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Πανεπιστήμιο ή Τεχνολογικό Ίδρυμα)

  • Οι φοιτητές εντάσσονται στα επιμέρους προγράμματα σπουδών ….

Συνέχεια ...

Αλλαγές στα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι.

Σάββατο, 23 Οκτώβριος 2010 15:05

Η 27σέλιδη πρόταση του υπ. Παιδείας για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Ρεπορτάζ: esos.gr

Από 27 σελίδες αποτελείται η πρόταση του υπ. Παιδείας για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ , το οποίο παρέδωσε η υπ. Παιδείας σήμερα στους Πρυτάνεις , στο Ρέθυμνο.ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ

περισσότερα . . . .

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.