Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

48.811 νέοι έλληνες το 2010 αναζήτησαν εργασία μέσα από την ευρωπαϊκή πύλη europass

Στις πρώτες θέσεις κατάταξης των ευρωπαίων που αναζητούν εξάσκηση ή εργασιακή εμπειρία στο εξωτερικό βρίσκονται οι `Ελληνες. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα κατατάσσεται ένατη σε απόλυτο αριθμό χρηστών με 48.811 συμπληρωμένα βιογραφικά στην ευρωπαϊκή πύληEuropass. Ο αριθμός αυτός είναι ιδιαίτερα υψηλός αν αναλογιστεί κανείς τον πληθυσμό της Ελλάδας σε σύγκριση με αυτόν άλλων χωρών που προηγούνται σε αριθμό χρηστών όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Πολωνία. Αυτό προκύπτει από την απάντηση της επιτρόπου για θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού, πολυγλωσσίας και νεολαίας κα. Αν. Βασιλείου έπειτα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου

Τα άτακτα παιδιά έχουν περισσότερα προβλήματα υγείας, οικονομικά και συμπεριφοράς ως ενήλικοι


Τα παιδιά που είναι υπερδραστήρια δεν μπορούν να συγκεντρωθούν, δρουν παρορμητικά και κάνουν αταξίες ήδη από την ηλικία των τριών ετών, και τείνουν να έχουν περισσότερα προβλήματα, υγείας, οικονομικά και συμπεριφοράς (π.χ. κατάχρηση ναρκωτικών και άλλων ουσιών), όταν ενηλικιωθούν, εκτός και στο μεταξύ μάθουν να αυτό-ελέγχονται, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, τη Βρετανία, τη Ν.Ζηλανδία και τον Καναδά, υπό την ψυχολόγο Τέρι Μόφιτ του αμερικανικού πανεπιστημίου Ντιουκ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό "Πρακτικά" (PNAS) της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, εξέτασαν περίπου 1.000 παιδιά έως την ηλικία των 32 ετών.
Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσα παιδιά είχαν χαμηλές επιδόσεις στον αυτοέλεγχο, δυσκολεύονταν να συγκεντρωθούν σε ένα καθήκον και δεν είχαν υπομονή να επιδιώξουν ένα στόχο, δρούσαν πριν καν σκεφτούν, ήσαν υπερκινητικά, δεν μπορούσαν να περιμένουν τη σειρά τους για να κάνουν κάτι, ήσαν συνεχώς ανήσυχα κλπ., όταν μεγάλωναν, αντιμετώπιζαν πιο πολλά προβλήματα σε σχέση με τα παιδιά που είχαν δείξει μεγαλύτερη αυτοπειθαρχία.

πηγή: edugate

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Η εισαγωγή σε Σχολές και όχι σε Τμήματα, επί τάπητος στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας

Όλοι οι συμμετέχοντες στο Συμβούλιο συμφώνησαν κατ΄αρχήν στην πρόταση για εισαγωγή στη Σχολή και όχι στο τμήμα, όπως είναι σήμερα.

Το θέμα της εισαγωγής των υποψηφίων σε σχολές και όχι σε τμήματα, όπως σχεδιάζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, που προτίθεται να αλλάξει το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων από το ακαδημαϊκό έτος 2013-14, εξέτασε, μεταξύ άλλων, το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ), που συνεδρίασε σήμερα.

Ο πρόεδρος του Συμβουλίου, Αλ. Λυκουριώτης, αναφέρθηκε και στη διαδικασία των εξετάσεων εισαγωγής λέγοντας ότι πρέπει να καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε να εξασφαλισθεί το αδιάβλητο των εξετάσεων, όπως άλλωστε συμβαίνει και σήμερα με τις πανελλαδικές εξετάσεις που έχουν την εμπιστοσύνη όλων ως προς αυτό ακριβώς το σημείο του αδιάβλητου. 

Επίσης, ορισμένοι πανεπιστημιακοί έθεσαν τους προβληματισμούς τους για τη μετάβαση των φοιτητών μετά το πρώτο έτος στο τμήμα κατεύθυνσης, προτείνοντας ότι πρέπει να υπάρχουν κριτήρια από κάθε σχολή τα οποία θα πρέπει να πληρούν οι φοιτητές για να εγγραφούν στην συγκεκριμένη κατεύθυνση. 

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Δ. Πεπές, αναφέρθηκε και ο ίδιος στην ανάγκη εξασφάλισης του αδιάβλητου των εισαγωγικών εξετάσεων, όμως επισήμανε ότι και με το νέο σύστημα, που προωθείται, φαίνεται να απαιτούνται πολλαπλές εξετάσεις. Μία εξέταση, για να εισαχθεί κάποιος στη Σχολή και μία δεύτερη εξέταση ύστερα από φοίτηση ενός έτους, για να εγγραφεί στο τμήμα και την κατεύθυνση, που επιθυμεί. «Αυτό, θα αυξήσει τα φροντιστήρια», είπε

Οδηγίες του υπ.Παιδείας προς τους υποψηφίους

Εγκύκλιο προς όλα τα Λύκεια απέστειλε το υπ. Παιδείας με την οποία δίνει οδηγίες προς τους υποψηφίους για τα εξεταζόμενα μαθήματα, την επιλογή του δεύτερου μαθήματος ,των επιστημονικών πεδίων και  για το 10% των θέσεων χωρίς εξετάσεις. Οι οδηγίες περιέχουν κι ένα πίνακα με τα ΠΕΔΙΑ , τα  ΜΑΘΗΜΑΤΑ   και τους ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΝΕΤΕ ΕΔΩ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Ancient Sumerian Lovers: Το Αρχαιότερο Ερωτικό Ποίημα Του Κόσμου!

Στα τέλη του 19ου αιώνα βρέθηκε στη Νιπούρ σ' ανασκαφή, το μεγαλύτερο μέρος από τις σουμεριακές πινακίδες. Είναι μικρές πήλινες πλάκες που 'ναι καταγεγραμμένα με σφηνοειδή γραφή, θρύλοι, έπη, μοιρολόγια, ιστορίες, βασιλικά διατάγματα, δικαστικές αποφάσεις, εμπορικές συμφωνίες. Υπολογίζεται πως υπάρχουνε συνολικά πάνω από 30000 τέτοιες πινακίδες.
     Ένα όμως εύρημα από πηλό χρονολογημένο το 2037 π.Χ., θεωρείται το παλαιότερο ερωτικό ποίημα στον κόσμο!     Ένα ποίημα περίπου 4041 ετών!

Βάλτε ... δίδακτρα στα πανεπιστήμια

Αιρετικές προτάσεις κατέθεσαν φορείς και πολίτες στη δηµόσια διαβούλευση για τη µεταρρύθµιση στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση

Ακόµα και µέτρα όπως θέσπιση διδάκτρων στους προπτυχιακούς φοιτητές ή άρση µονιµότητας των πανεπιστηµιακών προτάθηκαν από ορισµένους συµµετέχοντες στη δηµόσια διαβούλευση του υπουργείου Παιδείας για την επικείµενη µεταρρύθµιση στα πανεπιστήµια.

Το Νέο Σχολείο και οι εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης

Τα θέματα που αφορούν το Νέο Σχολείο, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τις αλλαγές που υπαγορεύουν οι ανατροπές στο παγκόσμιο σκηνικό, αλλά και τις εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης παγκοσμίως συζήτησαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, σε εκδήλωση που έγινε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Megaron Plus.
«Το σχολείο αλλάζει;» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης. Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κλ. Ναυρίδης, ενώ ομιλητές ήταν ο κ. Β. Τσελφές, αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο κ. Ρότζερ Σλι, κοσμήτορας στο εκπαιδευτικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και ο κ. Π. Χαραμής, πρόεδρος του ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Κίνητρα στην εκπαίδευση

Ποινές, ποινές, ποινές. Η πρώτη σκέψη όλων μας για όποιον αποδίδει λιγότερο από το αναμενόμενο. Στον αντίποδα αμοιβές. Όποτε και όταν ο εργαζόμενος πιάνει ή ξεπερνά τις προσδοκίες μας. Έτσι θέλουμε να αξιολογούμε τους μαθητές. Έτσι θέλουμε να αξιολογούμε και τους εκπαιδευτικούς. Δίκαιο. Εδώ συμφωνούμε όλοι. Είναι όμως το καλύτερο δυνατό; Το παρακάτω βίντεο από το TED.com προτείνει μια διαφορετική προσέγγιση. Ριζοσπαστική, αποτελεσματική, μα κυρίως όμορφη.

Απολαύστε το και κυρίως σχολιάστε το. Μας αφορά όλους. (Το βίντεο έχει ελληνικούς υπότιτλους).



Αν δεν έχετε χρόνο να το δείτε, συνοπτικά αναφέρω ότι ο ομιλητής, στηριζόμενος στα πορίσματα των κοινωνικών επιστημών, προτείνει:
Α) Να εμπιστεύεσαι το άτομο που αξιολογείς, να του δίνεις χώρο να ανασάνει, να τον αφήνεις να δημιουργεί, να δρα αυτόνομα.
Β) Να του δίνεις την ευκαιρία να γίνει καλύτερος, να βελτιώνεται σε ό,τι θεωρεί αυτός σημαντικό.
Γ) Να δώσεις νόημα στην εργασία του. Να νιώθει πως ό,τι κάνει είναι αξιόλογο, ανώτερο από τον ίδιο, να νιώθει πως προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο.

Ο ρατσισμός σε βάρος των μεταναστών: προτεινόμενο θέμα έκθεσης Γ Λυκείου


"Ποιος φοβάται τους μετανάστες"
Οι μετανάστες και στη χώρα μας και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές κοινωνίες θεωρούνται από πολλούς οι κύριοι υπαίτιοι και της ανερχόμενης εγκληματικότητας και της αυξανόμενης ανεργίας.  Παρ' όλο που αυτή η άποψη δεν αναπτύσσεται επίσημα από τα δύο μεγάλα ελληνικά κόμματα, έχει μεγάλη απήχηση στα πλατιά λαϊκά στρώματα - και αυτό για δύο λόγους.

Ανθρώπινα δικαιώματα: έκθεση Γ Λυκείου (θέματα - απαντήσεις)

Η ανθρωπότητα ζει στον αστερισμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η πεντηκοστή επέτειος της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Αν­θρώπου γιορτάστηκε σε όλο τον κόσμο με μια σειρά εκδηλώσεων, όπου συμ­μετείχαν πολιτικοί ηγέτες, εκπρόσωποι κυβερνήσεων, διακρατικών και μη κυ­βερνητικών οργανισμών.
Οι επετειακές αναφορές στην Οικουμενική Διακήρυξη όμως, δεν πρέπει να μας κάνουν να ξεχνούμε ότι, παρά την αναμφισβήτητη πρόοδο που έχει ση­μειωθεί, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παραμένει ζητούμενο και όχι οριστική κατάκτηση. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκαν μαζικές παρα­βιάσεις μερικών από τα θεμελιωδέστερα ανθρώπινα δικαιώματα σε πολλά μέ­ρη του πλανήτη μας, ακόμη και στη γειτονιά μας.

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.