Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

UNESCO: Οι πόλεμοι στερούν την εκπαίδευση απ' τα παιδιά

Αποκαλυπτική η πρόσφατη έκθεση της Ουνέσκο σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των παιδιών στο πλαίσιο ένοπλων συγκρούσεων. 

Σύμφωνα λοιπόν με την έκθεση αυτή, που ζητά την αναθεώρηση του συστήματος ανθρωπιστικής βοήθειας, ούτε λίγο ούτε πολύ 28 εκατομμύρια παιδιά στερούνται εκπαίδευσης εξαιτίας των ένοπλων συγκρούσεων, οι οποίες είτε τα καθιστούν τα ίδια θύματα είτε στόχους τα σχολεία τους. 
"Ένα από τα κύρια προβλήματα είναι ότι οι πλευρές που εμπλέκονται στις συγκρούσεις βάζουν στον στόχο τους παιδιά και σχολεία", τόνισε ο συντάκτης της έκθεσης Κέβιν Ουάτκινς. Για παράδειγμα, στο Αφγανιστάν, 613 επιθέσεις σε σχολεία κατεγράφησαν το 2009, έναντι 347 το 2008. Στη βόρεια Υεμένη "220 σχολεία καταστράφηκαν, υπέστησαν ζημιές ή λεηλατήθηκαν στη διάρκεια συγκρούσεων μεταξύ κυβερνητικών και ανταρτικών δυνάμεων το 2009 και το 2010", σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό.

Επίσης, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, που έχει τίτλο "Η λανθάνουσα κρίση: ένοπλες συγκρούσεις και εκπαίδευση", από τα 67 εκατομμύρια παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία φοίτησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα οποία δεν πηγαίνουν στο σχολείο, το 42%, δηλαδή 28 εκατομμύρια, ζουν σε φτωχές χώρες στις οποίες μαίνονται συγκρούσεις. Ο αριθμός αυτός των 28 εκατομμυρίων αφορά το 2008, διευκρινίζει η Unesco, η οποία τονίζει ότι δε διαθέτει στατιστικά στοιχεία προηγουμένων ετών. Από το 1999 ως το 2008, 35 χώρες υπήρξαν θέατρο ένοπλων συγκρούσεων, αναφέρει η Unesco, η οποία διαπιστώνει ότι μια μεσαίας κλίμακας σύρραξη σε μια φτωχή χώρα διαρκεί περίπου 10 χρόνια.

Σε άλλες περιπτώσεις, στο συγκρουσιακό αυτό πλαίσιο, τα παιδιά πέφτουν θύματα σεξουαλικής βίας. Η σεξουαλική κακοποίηση και οι βιασμοί "χρησιμοποιήθησαν ευρέως ως τακτικές πολέμου". Ο φόβος της σεξουαλικής κακοποίησης, είναι ένας παράγοντας που "εμποδίζει τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο, ιδιαίτερα τα κορίτσια", επισημαίνει η έκθεση.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της έκθεσης είναι ότι, πέρα από την ευθύνη που φέρουν οι ίδιες οι χώρες, στις οποίες σημειώνονται συγκρούσεις, η Unesco ενοχοποιεί το σύστημα ανθρωπιστικής βοήθειας, το οποίο "περνάει δίπλα από τα παιδιά" των χωρών αυτών. Κι αυτό επειδή "λιγότερο από το 2% της ανθρωπιστικής βοήθειας" (108 εκατομμύρια ευρώ) διατίθεται για την εκπαίδευση, "γεγονός που δεν επιτρέπει παρά την ικανοποίηση ελάχιστων αιτημάτων για βοήθεια στον τομέα αυτόν", εξηγεί ο Ουάτκινς. Η διεθνής οργάνωση καταγγέλλει μεγάλη ανισομέρεια μεταξύ των χωρών όσον αφορά τη βοήθεια αυτή. Για παράδειγμα, η βοήθεια για τη βασική εκπαίδευση πενταπλασιάστηκε στο Αφγανιστάν τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά μειώθηκε στην Ακτή του Ελεφαντοστού. "Εάν οι πλούσιες χώρες διέθεταν απλά τις στρατιωτικές δαπάνες έξι ημερών για την εκπαίδευση, θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση όλων", υπογραμμίζει η έκθεση.

Η Unesco υπογραμμίζει ακόμα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πρόσφυγες και εκτοπισμένοι προκειμένου ν΄ αποκτήσουν πρόσβαση στη βασική εκπαίδευση. Η Unesco προτείνει τη σύσταση μιας διεθνούς Επιτροπής για τους βιασμούς και τη σεξουαλική κακοποίηση, η οποία θα έχει την υποστήριξη του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου και βελτίωση του συστήματος ανθρωπιστικής βοήθειας.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ενδεικτικές απαντήσεις Κ.Ε.Ε. για τα λατινικά 2023

Οι ενδεικτικές απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων Γενικών Λυκείων για το μάθημα των Λατινικών Ημερησίων και Εσπερινών Λυκείων.